tantgigant

Alla inlägg den 24 november 2010

Av Susanne Jonsson - 24 november 2010 14:14

Fy vad tant blev arg för att vi skulle åka iväg i transporten! Först tjurade hon lite så man fick flytta mellanväggen så hon gick in. Sedan skulle hon minsann stå och stampa och gunga transporten hela vägen bort till ridskolan, usch och fy på oss för dessa påhitt!


Väl framme trodde jag hon skulle somna i duschspiltan, snacka om att hon har ett sånt lugn i sig själv numera. Mycket lugn och fin på framridningen, som två helt skillda världar om man jämnför med förra gången!   Blev t.om en galopp i vardera varv på framridningen.


dagens första övning var lite framdelsvändningar och det gick toppen i högervarvet men vänster tog det bara stopp! Det var precis som om tant hade glömt bort hur man gjorde när man flyttade undan för vänsterskänkel och hon blev helt handlingsförlamad nästan   Men efter lite pet-hjälp från Sussie så ramlade polletten ner igen. För stunden åtminstone.


Därefter blev det en voltövning då vi skulle in på mitt av volten och byta varv och tänka mer samling precis när vi rakställde hästarna innan varvbytet och det var här jag trasslade till det. När hon behövde en stadig hand och ett starkt säte för att stötta henne när de blev jobbigt failade jag R E J Ä L T med den uppgiften! Stackars tant gick upp i atomer till slut av mitt joxande och obalanserade sits. Vilopaus hos Sussie, våra instruktör! Andas, slappna av, varva ner... börja om från början.


Vi fortsatte och jobbade med skrittjobb istället, öppnor och volter hit och dit. Flyttade lite för skänkel och travövergångar. När jag väl bara började rida igen och ge henne det stabila stöd hon behöver, ja men då gick det hur bra som helst igen!


Piloten, hallå?

Nu ska jag åka till stallet och ut och skritta en kort, kort sväng! Blir bara en sväng uppför Oxtjärnsbacken, det är -8 och det blåser ganska kraftiga ISVINDAR! Tror jag bara tar å rider i grimma och grimskaft å barbacka. Tänker inte vara ute mer i onödan idag   

Av Susanne Jonsson - 24 november 2010 13:03

Man är nog lite Norrlands-skadad. Började snöa igår och blåste på ganska bra. Tittade ut genom fönstret 06.50 imorse innan jag skulle åka till hästarna och släppa ut dom för att kolla hur det gick för plogbilen som var utanför på gatan och upptäckte att det hade kommit någon ynka centimeter.


- Va fan är ni ute och plogar för!? Det har ju knappt kommit någon snö!


Min sambo kollade lite konstigt på mig   Numera är man van att det ska vara 1-2 dm nysnö, helst ännu mera blötsnö innan plogen kommer och drar undan. Fast man har blivit duktig på att köra bil på underlag som en normal människa skulle ge fasiken att köra ut i. De ä bar å gasa! Det är hemligheten, släpp inte på gasen när de börjar släppa   Underhållning i Norrland!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<<
November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länka


Ovido - Quiz & Flashcards