tantgigant

Alla inlägg den 8 november 2010

Av Susanne Jonsson - 8 november 2010 15:15

Augusti 2009, jag hade så otroligt roligt den här lektionen! Jag känner Jollan så väl nu så ja... jag blir helt enkelt otroligt glad när jag tittar på filmen för hon ser nästan lika stolt ut som hon kändes  mitt mål är att få tillbaka den här känslan men med bett, hacket använder jag endast vid vissa uteritter nu. Extra glad blir jag också när jag ser hur mycket jag har utvecklat mig själv sedan det härpasset, min balans, styrka och sits!   


Av Susanne Jonsson - 8 november 2010 14:50

-6 visade termometern när jag klev upp. Solen letade sig fram över berget och helt vindstilla. Kanon tänkte jag, då blir det inte så kallt idag! TJI FICK JAG!  Fy vad jag frös trots massor av kläder! Hämtade upp syster och Atlas som hon är hundvakt åt för tillfället. En körtur med farbror Johan blev det emot slakteriet så hundarna kunde vara lösa tillsammans.


Johan var lite tjock i benet idag också men de rör sig inte allt för mycket i den mindre hagen där de står nu tills det fryser på. Mat och vatten är placerade på det ställe de brukar vila så de går nog inte många meter på en dag. Hoppas minusgraderna kan fortsätta så de kan gå över till stora hagen igen där de måste vandra mellan mat och vatten samt "betet" som de gillar att gå och pillra på. När vi kom tillbaka var benet normalt igen.


Tant vilar idag också. Skulle iväg på arbetsförmedlingen senare så fanns bara inte tid över för henne idag. Då vi hade 2 hundar så ville jag inte köra henne också, hon är tålmodig och snäll emot andra djur men schäfern är en aningens seg och tänker sig inte för och såna kan hon få bryt på!   


Hittade en rolig film på Jollan från en träning i december 2008 när de höll på att isolera ridhuset. Hela baksidan av läktaren stod öppen och de hade satt för med en massa plast och  s j ä l v k l a r t  blåste det halv storm när vi skulle träna. Jollan är en aaaaningens misstänksam som synes   

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<<
November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länka


Ovido - Quiz & Flashcards