tantgigant

Direktlänk till inlägg 26 oktober 2015

Vinterskrud

Av Susanne Jonsson - 26 oktober 2015 18:24

Oktober månad är snart slut. Värsta månaden på året om man frågar mig är på ingång, jag ber och hoppas på att snön och kylan kommer så snart som möjligt! Hästarna har börjat dragit på sig tjockare päls och gnuggar gärna in något kilo lera i den dagligen.


Hästarna tränar på med styrketräning, inget nytt på den fronten.


Borina har börjat gått med tryck mer och mer, framåtbjudningen är markant bättre och hon ser pigg och glad ut. Gick nu ikväll upp på berget med tyngre rockard för första gången upp dit i skritt medan Mara gick i tryckvagnen. Inslag av trav, pigg! Äntligen :-)


Mara har fått börja trava mer till hennes stora glädje, väldigt galoppbenägen då hon tycker det är mycket roligare men bara hon skärper till sig så fungerar hon bättre och bättre.


Moniqa har kommit in i en till växtperiod så hon tar det lite lugnare, mest gått som handhäst i skritt och trav bakom tryckvagnen.


Johan står över en del nu tills han får på sig skor bak också. Ömfotade på gruset. Knatar på med tryckvagnen ute på asfalten ibland istället.


Jollan är arbetsnarkoman som vanligt. Smått tokig framför tryckvagnen senast, hon är som hon vart. Går gärna med som handhäst och börjat avancera upp dressyarbetet allt eftersom, känns bara fin och fräsch!


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Jonsson - 17 februari 2016 22:33


Nästan, åh så nära men ändå långt borta. Det kom snö, perfekt att galoppträna i och sen kom ösregnet och plusgraderna och så helt plötsligt mer snö och kallgrader. Fin snö men med en mindre fin skare under som bara tillåter skritt, tyvärr är inte gal...

Av Susanne Jonsson - 2 februari 2016 12:11

Konstigt nog infinner sig sällan lusten att blogga längre, trots att jag förmodligen spenderar alldeles för mycket tid framför datorn.   Nåja. Det rör på sig bland hästarna här. Stårsa kom hem för 1,5 vecka sedan. Hon hade några tuffa dagar med a...

Av Susanne Jonsson - 6 januari 2016 22:42



Ibland undrar jag vad jag har gjort för ont här i livet.   Borina ska vi kolla upp för hon har inte känts helt hundra ända sedan hon kom hit, har musklat sig riktigt fint men det finns frågetecken kring den hästen fortfarande. Fått sig en genomgå...

Av Susanne Jonsson - 12 december 2015 19:55


Lite nysnö ovanpå blankisen gjorde det hela lite mer spännande. Gjorde säsongens första vurpa imorse, tack för den. Syster har kört Borina med tryckvagnen och Moniqa fick gå som handhäst bakom då jag jobbar hela helgen och hinner inte köra henne....

Av Susanne Jonsson - 10 december 2015 22:43


Mara fick en otroligt duktig hästkarl i speedcarten igår. Har varit osäker på om hon är allmänt sned, om hon har ont eller om den rackarn lurar mig med sitt galopperande då jag är så rädd om henne efter allt arbete vi lagt ner på att få henne rak. Ko...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länka


Ovido - Quiz & Flashcards