tantgigant

Direktlänk till inlägg 23 augusti 2015

Söndag - ingen vilodag

Av Susanne Jonsson - 23 augusti 2015 21:30

Sista dagen på semestern, helt ok! Fick sällskap att premiärrida på Borina idag. D red på Mara och syster gick med Gunilla. Inga konstigheter, hon får en stor guldstjärna damen, märks att hon är mycket riden tidigare. Konditionsmässigt var det inte så jobbigt för hon att gå i min macke men lite mör blev hon muskulärt men hon klättrade 3 gånger på ett bra sätt. Efter allt tok man har ridit in och haft att göra med när man jobbade hos proffstränare så uppskattar jag så otroligt mycket en häst som står still både vid upp- och avsittning. Bjuder på två bilder av min backe, man ser dock inte så mycket :-) På första skogsbilder ser man D och Mara lite.


     


Kvällstid tog vi och lasttränade igen. 5 minuter... lasta in och backa ut ca 10 gånger, gav sig iväg bakåt endast en gång idag och stod överlag väldigt stilla. Fortsätta att nöta på två dagar till för på onsdag ska hon ut på tur :-)


 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Jonsson - 17 februari 2016 22:33


Nästan, åh så nära men ändå långt borta. Det kom snö, perfekt att galoppträna i och sen kom ösregnet och plusgraderna och så helt plötsligt mer snö och kallgrader. Fin snö men med en mindre fin skare under som bara tillåter skritt, tyvärr är inte gal...

Av Susanne Jonsson - 2 februari 2016 12:11

Konstigt nog infinner sig sällan lusten att blogga längre, trots att jag förmodligen spenderar alldeles för mycket tid framför datorn.   Nåja. Det rör på sig bland hästarna här. Stårsa kom hem för 1,5 vecka sedan. Hon hade några tuffa dagar med a...

Av Susanne Jonsson - 6 januari 2016 22:42



Ibland undrar jag vad jag har gjort för ont här i livet.   Borina ska vi kolla upp för hon har inte känts helt hundra ända sedan hon kom hit, har musklat sig riktigt fint men det finns frågetecken kring den hästen fortfarande. Fått sig en genomgå...

Av Susanne Jonsson - 12 december 2015 19:55


Lite nysnö ovanpå blankisen gjorde det hela lite mer spännande. Gjorde säsongens första vurpa imorse, tack för den. Syster har kört Borina med tryckvagnen och Moniqa fick gå som handhäst bakom då jag jobbar hela helgen och hinner inte köra henne....

Av Susanne Jonsson - 10 december 2015 22:43


Mara fick en otroligt duktig hästkarl i speedcarten igår. Har varit osäker på om hon är allmänt sned, om hon har ont eller om den rackarn lurar mig med sitt galopperande då jag är så rädd om henne efter allt arbete vi lagt ner på att få henne rak. Ko...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länka


Skapa flashcards