tantgigant

Alla inlägg den 16 november 2010

Av Susanne Jonsson - 16 november 2010 16:37

Jollan har en mycket välförtjänt vilodag och hon såg ut att njuta av -7 grader och STRÅLANDE sol, härligt! Lånade Tina idag och red en sväng, vädret var alldeles för underbart för att inte rida i! Blev mest skritt och lite travövergångar och 2 galopper på vägen hem.


Hiss / Diss inlägg kör jag på när jag hittar nånting som är värt att uppmärksamma och det har jag nu.


Jag HISSAR plaststigbyglarna! Förstår inte hur en ryttare som ger sig utanför ridhuset vintertid klarar sig utan dom här finurliga stigbyglarna. Metall leder som bekant kyla vilket gör plaststigbyglarna otroligt härliga att ha på vintern. Jag har dessutom köpt till säkerhetsbyglar så jag kan ha vilka skor jag vill utan att riskera att fastna med foten!


En riktigt fet DISS till dom som inte vinterskor sina hästar i tid! Det är fantastiskt... Stockholmarna blir lika överraskade varje år av första snön och får trafikkaos och likaså verkar vissa hästägare bli lika paff när det fryser till och blir halt. Att man sedan tar ut hovslagaren i efterhand stör mig inte alls men när det kommer mer och  mer snö och häststackarn fortfarande går med blanka sommarskor, ja då blir jag förbannad! Är man inte mer rädd om hästen än så?! SKÄMS!!!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<<
November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länka


Ovido - Quiz & Flashcards