tantgigant

Alla inlägg den 9 november 2010

Av Susanne Jonsson - 9 november 2010 15:31

Min kära lilla tant... attitydskärring nr 1 och vilka diskutioner vi hade idag. Hon gillar helt enkelt inte mitt nya sätt att rida   började åtminstone bra och hon var mycket mjuk och trevlig.


Men nu måste jag få bolla lite tankar med någon (Q!!!). Hon har sedan jag köpte henne någon slags rörelsestörning i höger bak vilket gör att hon lyfter och knycker till med sitt högra bakben lite extra, speciellt från början av turen eller när hon blir lite spänd. När vi upptäckte att hon var så sned i bäckenet runt vår så ändrade vi träningsupplägg för att göra henne starkare och mer jämn och den rörelsen har faktiskt försvunnit sedan dess men idag var det tillbaka?!   Varför dyker det upp igen?? Pga hårt underlag? Kyla? Brodd? Huvudbry...


Hursomhaver, tog en sväng i motionsspåret för att komma undan allt det hårda och komma ut lite i terrängen så hon fick böja genom alla leder ordentligt och komma igång med ryggen. Gick riktigt bra trots all denna energi hon har men när vi vände näsan hemåt via ett av spåren (hon vet DIREKT när näsan pekar hemåt) så började hon med sina gamla takter. Tack och lov rider man förbi en lägda som jag utnyttjade idag för att vinna över tanten men hon gav sig inte i första taget men en guldstjärna till mig som behöll mitt tålamod och gav mig sjutton på att det ska gå att få henne lugn. Väl sista backen hem så satt jag faktiskt riktigt löst när jag hade gett henne långa tyglar och släppt ut fötterna då hon kastade sig runt och dansade iväg ganska upprörd över nånting, hann bara höra ett mindre knak, kanske något rådjur?

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<<
November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länka


Ovido - Quiz & Flashcards