tantgigant

Alla inlägg den 19 april 2011

Av Susanne Jonsson - 19 april 2011 20:36

Hon är så förbaskat rolig att rida när hon inte är upp i tok. Hon är fortfarande väldigt nervig men nu börjat det hända grejer! Dock är problemet skritten... hon blir helt knollrig när jag inte ber henne om nånting mer än att bara gå rakt fram. Försöker äta upp höger stång och tar minsta lilla ändring i min sits som något   Bakdelsvändning? Flytta för skänkeln? GALOPPFATTNING?!?


Det sistnämda testar hon mest... Tror hon blev lite besviken när hon bara fick ta en kort galopp i varje varv. Fattningarna är som vanligt... lite... explosiva...   Men hon tog dom fint för hjälpen båda gångerna. Film kommer imorrn!


Ready to take off!

    

Av Susanne Jonsson - 19 april 2011 14:09

Jag lever!!!


Nog trodde jag att Johan skulle tycka det var kul men han har bjudigt på små stegringar, full Johan-galopp, hopp, nästan bock och lite andra tokigheter! Jag hann knappt med att hoppa själv, så fort gick det!   Men så roligt vi har haft, jag blir alldeles lycklig när jag rider den hästen.   


Den gamle håriga räven, han skiter fullständigt i att han är 20 år. Det här kan ju som bli spännande på derbyt...   


Nu ska det laddas om för träning med Jollan! Dessutom gjorde vi vår på riktigt idag då broddarna rök! Äntligen!


         

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länka


Ovido - Quiz & Flashcards