tantgigant

Alla inlägg den 18 april 2011

Av Susanne Jonsson - 18 april 2011 20:30

Blir träning imorrn på ridskolan så fick hitta på något lite mer krävande med tant så hon inte har fullt lika mycket energi som förra gången   


Fick sällskap av Pernilla och Tina också. Red emot oxtjärn för att nyttja den lätta uppförsbacken som sträcker sig en bra bit till första vändplatsen.


Har gett mig sjutton på nu att rida mer på 3-delat så drog på hon remontgrimman som knappt räcker till hennes x-full skalle, haha. Ser lite roligt ut när spännet är allra, allra längst ut. Har fått göra ett extra hål för att det ska passa. Har inte ridigt med den på länge så kunde vara spännande. Bridongbettet på och sedan red vi iväg. Hon blev bra sur i skritten men var jag bara stilla i handen och red henne trots att hon trippade omkring med huvudet på sned så sökte hon ganska snart ett trevligt och lugnt stöd. Travade lite uppför den branta backen och hon sökte sig jättetrevlig i form, kunde t.om sitta ner riktigt bra tills jag fick en hostattack   Rethosta så det heter duga...


Väl där uppe tog vi galopp direkt. Tina fick ligga bakom och hunden framför... bära eller brista. Tänkte att vi kunde tjaffsa lite med högergaloppen först så den var avklarad men hon tog den klockrent och rullade på i avslappnad rund galopp i en låg arbetsform, trodde jag skulle trilla av hästen i rena förvåningen! Var superladdad när vi vände hemåt igen och kunde inte ta ett skrittsteg men ignorerade henne helt enkelt, det känns inte som någon idé att försöka bemästra henne när hon gör så, känns som om det förstör mer än gör nytta. Vände uppåt igen och en klockren vänster galopp. Blev lite piggare den här gången men lugnade sig väldigt snabbt och gick in i samma arbetsgalopp igen. Så fin!   


Hoppade av efter galoppen och gick med henne hemöver. När vi var nere från berget hoppade jag upp igen och travade sista biten och jisses så fin hon var! Hon kändes nöjd utan att vara matt, hoppas det blir perfekt inför morgondagen. Har inte bestämt mig ännu för vilket bett ja tar, hon blir ju lite nervigare när hon är bland andra hästar.


Hur som haver, hann inte med någon film idag från lördagen. Tror jag hoppar över den för det är inget roligt att titta på ändå.

Imorrn ska faktiskt Johan få komma ut och hitta på något skoj på förmiddagen, vad det är får ni se då   Känner jag honom rätt kommer han bli jätteglad!


 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länka


Ovido - Quiz & Flashcards