tantgigant

Direktlänk till inlägg 29 april 2013

Följ med på körtur!

Av Susanne Jonsson - 29 april 2013 22:49

Syster kom över, vi tog en motionstur med lilleman. Han var pigg och glad som vanligt, tog en längre tur ut emot Djupbäcken där han fick jobba ordentligt med backarna, jobbigt sa han!


Väl hemåt... ja då tar det minsann inte emot längre och herrn tassade fram på lätta hovar och där bakom blev vi åkrädd haha, är inte förtjust alls att köra fortare i skramliga rockard.   Men herrn bjöd framåt så då får han knata på.


Hoppas filmen lägger sig åt rätt håll. Lite allmänt skevt filmat och tömmarna ligger ju på sniskan och ryggstycket lite snett därefter men han knatade på fint, riktigt bra gjort efter den tuffare turen han fick innan. Kul hade vi allihopa, Blåyge bara allmänt nöjd och glad efteråt när vi var hemma i stallet igen. Drog inte en suck i vanlig ordning.


Får se vad vi hittar på under onsdagen, tror jag tar hundarna och kollar lite imorgon hur de ser ut på hygget dom körde på här ovanför gården för någon vecka sedan, sjukt sugen att börja klättra honom i terrängen så han får upp pulsen och både stretchar och stärker kroppen samtidigt, tror han t.om får följa med oss ut i snöre om vi ändå ska gå och se oss omkring. Imorgon ska jag dessutom till Dannero för att skriva papper och skicka in så licensen förhoppningsvis ramlar in, förhoppningsvis har det löst sig med att låna transport så vi kan komma iväg när vi känner för det, våran egna behöver lite renovering innan man stoppar in en häst där igen nämligen. Och på onsdag byter jag och Vides ägare vagn på obestämd tid så jag lånar hennes speedcart så Blåyge får en lättare vagn nu när han ska börja gå lite fortare och hon min rockard så hon kan ta barna på turer, jättebra lösning!    


Nu står häst med sitt tjockare innetäcke och BoT på alla fyra ben efter en stund ute i hagen. Passade på att gegga ner mig med korn innanför overallen som vanligt, buse   



 
 

 
 
Ingen bild

Anders Dagervy

30 april 2013 16:02

Hej Susanne!
Efter gårdagens samtal som bl.a rörde rörelsemönster och koordinationen
mellan bakparti och huvud hals, så blev jag mäkta imponerad över hur fint det stämde i denna som man kan uppleva hiskliga fart! Vid något enstaka tillfälle lade jag märke till hur han takta till och slog lite med huvudet till höger. Annars kanonfin, den var en rikt-
ig tjusning att se!
Skulle vilja vara med dig vid nästa tryckvagnsjobb. Hur ser det ut för dig på torsdag eller fredag?
Mvh. Anders!

Susanne Jonsson

1 maj 2013 00:17

Han blir lite tjurig på mig när jag stödjer upp honom (och håller nere farten lite), då drar han åt sig töm genom att dra ner huvudet som han gör på filmen så där har du anledningen till det :-) på onsdag och fredag tränar han så på fredag går det alldeles utmärkt att hänga med!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Jonsson - 17 februari 2016 22:33


Nästan, åh så nära men ändå långt borta. Det kom snö, perfekt att galoppträna i och sen kom ösregnet och plusgraderna och så helt plötsligt mer snö och kallgrader. Fin snö men med en mindre fin skare under som bara tillåter skritt, tyvärr är inte gal...

Av Susanne Jonsson - 2 februari 2016 12:11

Konstigt nog infinner sig sällan lusten att blogga längre, trots att jag förmodligen spenderar alldeles för mycket tid framför datorn.   Nåja. Det rör på sig bland hästarna här. Stårsa kom hem för 1,5 vecka sedan. Hon hade några tuffa dagar med a...

Av Susanne Jonsson - 6 januari 2016 22:42



Ibland undrar jag vad jag har gjort för ont här i livet.   Borina ska vi kolla upp för hon har inte känts helt hundra ända sedan hon kom hit, har musklat sig riktigt fint men det finns frågetecken kring den hästen fortfarande. Fått sig en genomgå...

Av Susanne Jonsson - 12 december 2015 19:55


Lite nysnö ovanpå blankisen gjorde det hela lite mer spännande. Gjorde säsongens första vurpa imorse, tack för den. Syster har kört Borina med tryckvagnen och Moniqa fick gå som handhäst bakom då jag jobbar hela helgen och hinner inte köra henne....

Av Susanne Jonsson - 10 december 2015 22:43


Mara fick en otroligt duktig hästkarl i speedcarten igår. Har varit osäker på om hon är allmänt sned, om hon har ont eller om den rackarn lurar mig med sitt galopperande då jag är så rädd om henne efter allt arbete vi lagt ner på att få henne rak. Ko...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länka


Ovido - Quiz & Flashcards