tantgigant

Alla inlägg den 4 april 2013

Av Susanne Jonsson - 4 april 2013 17:21

Jo det här blir spännande. Mycket tacksam att jag har ett typiskt travstall - långt och tillräckligt brett för normala vagnar så lång tid jag tar på mig för att få ordning och sätta för vagnen, haha :-) tur blåyge är tålmodig numera

Hade fått ett långt och peppande inlägg av Bengt som jag läste precis innan vi skulle ge oss iväg, mången tack för det :-)

Tog det vanliga raka bettet idag eftersom han bevisligen inte skenade med oss sist. Jobbade med kontakten i bettet, han vill nämligen gå och titta bakåt och vingla mest över hela vägen.

Lite lustigt är att han vill titta lite åt höger och skjuta ut vänster bog emot kanten och dra sig dit, precis tvärtemot vad han gör i trav. Han tvekar inte att gå rakt ut i snödrivan heller för att slippa dra rakt ^^

På vägen hem var det samma visa igen och han blir så frustrerad när han inte får trava hem, så i 4 km gick han och tjafsa emot handen, sista 300m hem kunde han slappna av igen. 8 km totalt och 1 timme tog det.

Lördag blir nästa tur. Nu inväntar vi hovslagaren.

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länka


Ovido - Quiz & Flashcards