tantgigant

Alla inlägg den 19 april 2013

Av Susanne Jonsson - 19 april 2013 19:44

Ledig idag, välbehövligt efter dubbla pass igår.

Varit ute på gården och pysslat på. Skrapat undan dynga nere i slänten i hagen så isen kan tina bort nån gång. Hämtat skopan till traktorn så vi kan skrapa resten av hagen där det är så mycket dynga.

Även de andra markerna ska få sig en överhalning innan det blir för mjukt i backen. De andra hagarna förutom den bakom stallet ska plöjas upp var tanken.

Höhämtning imorgon till gamlingarna. Ska bli så underbart att ha dom ut på bete kan jag lova! Gratis foder till början av oktober, tacksam att vi har så bra bete åt dom! :-)

Beställde papper från skatteverket tidigare i veckan då jag aldrig fick någon deklaration och ja, det var ett positivt besked när man får tillbaka ganska exakt 20' :-D raka vägen till sparkontot!

Hade även tänkt hinna att träna både Blåyge och Jollan imorgon, hum hoppas det går ihop, eventuellt får man ju jobb också på kvällen om jag har tur.

Jaja har njutit tillräckligt idag, shoppat lite på stan och så blev det dessutom en pizza med min älskade sambo. Härligt att få stanna upp och andas lite extra ibland.

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länka


Ovido - Quiz & Flashcards