tantgigant

Alla inlägg den 25 april 2013

Av Susanne Jonsson - 25 april 2013 22:26

Man ska passa på. Jobb hela fredagen och helgen nämligen. Hästarna ut innan 6 och sen gick jag raka vägen in och däckade ända till 10.30 Farligt imponerad av mig själv faktiskt, bra att tanka med massor av energi inför de kommande 3 dagarna fullproppat med jobb och träning av Blåyge efter jobbet både fredag och söndag, annars gillar jag inte att sova bort så mycket av dagen.


Däcken bytta på volvon, röjt lite på gården, bytt gardiner och gjort stan med syster, trevligt! For från henne vid 18.30 och tog in turbotanten och red en sväng i skogen innan vi besökte paddocken en sväng. Dock har underlaget tinat fram helt nu så det har återgått till det djupa och tunga underlaget vilket märktes på tant. Med hennes ryggproblem blir det så tydligt när hon inte fixar underlaget, hon vill springa iväg och känns lite stressad. Höll oss mest till skritt och i traven nöjde vi oss med när hon var med på hjälperna och så lösgjord i sidorna som de gick.


Tog in resten av hästarna där och nattade, utsläpp imorgonbitti. Sambon nattade hästarna hemma och middagen intogs kl 21.00  


Syster och jag kom överrens om att vi ska ta en dressyrlektion i centrerad ridning så snart som möjligt, saknar dressyrridningen väldigt mycket. Hade dessutom tänkt slagit till med en hoppträning också bara för skojs skull när stora ridplanen har tinat fram, tant gillar att hoppa dom där otäcka bommarna... ibland har jag svårt att tro att jag har varit en sån där totalt orädd hoppryttare som mer än gärna hoppade högre höjder på en stollig halvblodsmärr. Fast det kommer väl med åldern, host host   


 


För övrigt, har ni sett nån mindre liten skrutthäst?? Dom här bilderna är från september när jag fick hem honom, ojoj vad jag skrattade för mig själv när jag såg dom, sötnos.

 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länka


Ovido - Quiz & Flashcards