tantgigant

Alla inlägg den 7 april 2013

Av Susanne Jonsson - 7 april 2013 06:32

Tog syster med mig så tog vi en förmiddagstur runt kvart över 8 med gamlingarna, bra avkoppling :-) tant blev så nöjd att hon stannade kvar utanför stallet och stod och blundade och såg allmänt trött ut, skönt med en bensträckare i skritt :-)

Hem och städa kåken innan jag släpade med mig sambon ut och selade på Blåyge, han fick sitta bak och hålla i hundarna, bra att motionera alla på samma gång.

Blåyge gör mig lite frustrerad när han ska uppföra sig som han gör, bara fjantade och hade sig idag, provade ett entömsbett för att hjälpa honom att räta ut halsen som han vill lägga åt höger, dom kör fortfarande timmer här hemma så måste gå åt samma håll, tråkigt kan jag lova. Herrn har varvat mellan att knappt gå framåt (rakt, på rätt sida vägen trots sura miner) och kört upp huvudet och lyckas knöla ihop sig så att han tappar all kontakt med draglinorna och pluddrar på i tölt när han inte får göra som han vill. Fick trava lite idag och det trivs han jättebra med i stället, ville bara bli lite pigg på hemvägen men han lugnar sig betydligt. Sista hundra metrarna hem går han exemplariskt som vanligt och går att reglera på alla sätt och vis utan tjafs, mummel mummel blåögda tjurskalle :-)

På måndag kör vi lite backar med rockard så han får vila huvudet med något han kan in och utantill.

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länka


Ovido - Quiz & Flashcards