tantgigant

Alla inlägg den 5 april 2011

Av Susanne Jonsson - 5 april 2011 20:33

Kortfattat om träningen... Jollan var både ganska rejält stressad och hade massor av energi! Något enorm med energi var det i den hästen! Misstänker att det är nånting som krånglar i munnen då hon inte tar emot bettet villigt längre och idag var hon väldigt orolig i speciellt skritten, backade av alla hjälper och försökte äta upp höger stångsida, tror hästtandläkaren dyker upp i Norrland i början av maj så hon ska kollas upp då, han tyckte hon bör kollas 2 ggr per år och de kommer lämpligt 2 ggr per år hit.


Ska rida med ponnyhack imorrn en lugn sväng och se om hon blir gladare.


Återkommer imorrn med film. Lastade henne helt själv idag vilket gick kanon! Hon har varit lite tjorvig att lasta då hon från början gick över den stackare som stod på sidan om. Nu på senare tid testar hon att kliva åt sidan så lättast har det varit om man skickar över grimskaftet till den som står i transporten så man kan peta henne i sidan så hon påminns om att någon står där så har hon gått raka vägen in. Har även tränat in att hon ska backa ut när jag drar lätt i svansen.


Så efter lite träning testade jag helt själv idag. Lät henne titta på lemmen, hon gick själv upp med framhovarna och luktade lite innan hon följde med mig in i finkan. Stod som ett ljus när jag skulle stänga också. Märkte redan när vi åkte till ridskolan att hon hade massor av energi då hon gungade och stampade lite så fort jag råkade köra för långsamt...   trafikljus är inte hennes grej liksom... surtant


På hemvägen var det dock väldigt lugnt  

Av Susanne Jonsson - 5 april 2011 13:23

I eftermiddag blir det träning! Väldigt peppad!!!   

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länka


Ovido - Quiz & Flashcards