tantgigant

Alla inlägg den 17 april 2011

Av Susanne Jonsson - 17 april 2011 17:09

Skulle egentligen inte motionera tant nånting hade jag tänkt men vädret var så underbart med strålande sol så kunde inte låta bli att ta ett litet dressyrpass.


Hade en trevlig utekväll med sambon och lite annat folk på fredagskvällen/natten. Intog en del jäger hemmavid som ett försök att få halsen på bättre humör. Jägermeister är i grund och botten faktiskt hostmedicin och banne mig! Halsen var fin som snus dagen efter. Dock fick jag något slags astmaanfall när vi gick hem, jag har inte ens astma så det blev en mindre trevlig upplevelse. Gick så bra hela kvällen, dansade en hel del utan problem men sista biten hem uppför våran mördarbacke tog det stopp. Det var väl lite tur att sambon har astma så efter 3 mediciner släppte det.


Men det som inte dödar det härdar... skulle då inte rida hästen nånting pga detta... men ja som jag har nämnt tidigare har jag så svårt att bara ligga hemma och kurera mig.   Spelar ingen roll hur sjuk jag är, har fortfarande djur att ansvara över varje dag.


Tant Jollan då. Ja usch vad fin hon var! Jag hade svårt med sitsen när hon började röra på sig ordentligt, tur att inte kameran registrerar mitt pustande och stönande där uppe.  Kameran dog såklart vid första traven vilket stör mig otroligt! Hon gjorde två jättebra galoppjobb med fattningar från trav och det var minsann jobbigt, tränade på rakt spår i galoppen och det börjar sitta riktigt bra bara hon är avspänd. Flög som en vante i traven efter galoppen i vanlig ordning, vaaaaarför köpte jag mig inte en häst som åtminstone är liiite behändig att sitta i sadeln på??   Fick en riktig trevlig och avslappnad trav, det var viktigt tyckte Lotta Månsson att hon verkligen får slappna av i trav igen efter galopperna.


Men det var sista biten hem som hon var riktigt ruskig att sitta på! Då kunde jag sitta som ett smäck i sadeln. Samma känsla som jag hade den dagen jag red barbacka. Gick att rida alla tempon i traven, från samlad trav till fina ökningar bara för sätet. Stadig i bettet och avspänd i kroppen, suck... vilken häst hon är ibland   Den korta filmen får jag bjuda på imorrn. Ska åka och kraffsa päls på tant nu.


Päls var'e här!

 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länka


Ovido - Quiz & Flashcards