tantgigant

Alla inlägg den 2 april 2011

Av Susanne Jonsson - 2 april 2011 22:32

I min stackars tumme! Halva nageln är blå... lyckades fastna med tummen väldigt olämpligt i transporten när vi skulle lasta ur, att jag ens lyckades få in tummen där och det gjorde så ont så jag inte tänkte på att liksom öppna själva låsningen igen till lemmen där jag fastnade utan droooog loss tummen. Ja ja, tur jag hade Neron i transporten för hade nog vrålat i högan sky annars. Neron är en liten nervös typ så hade jag vrålat hade han nog flögit ur genom dörren framtill i rena förskräckelsen.  


Det som inte dödar det härdar säger man och det stämmer! Men tycker lite synd om mig själv ändå, min sambo han skrattade och drog några skräckhistorier att jag kommer tappa nageln   En av mina största fobier kanske blir sann?!? Jag tycker det är så äckligt när jag ser bilder på andra som tappat naglarna, får rakt av ont i magen, så hur ska det gå om min trillar av...  *gnäll*


Sambon är borta hos kompisar och festar, ska som sagt upp och jobba imorrn så roar mig med att titta på lite gamla filmer och kommer alltid på mig själv över att jag bara sitter och ler när jag tittar på filmer med Johan. Jag kommer alltid ihåg känslan jag hade när dom filmades. Här är en film från förra årets derbyhoppning! Johan är ju en sån där travare som har svårt för galoppen. Vi har väl egentligen aldrig utfört något med riktig stil och elegans men fantastiskt roligt, det har vi ändå!   De flesta känner Johan, jag tror faktiskt jag aldrig har hört något illa om honom, även om han inte har någon vidare ridhäststil men han har ett stort hjärta och det syns att han kul!


Den här filmen är exemplarisk - häst och ryttare som har roligt, på sitt egna sätt utan att känna att man måste passa in! Just som vi vill ha det.  19-åriga turbogubben vars öron man älskar att sitta bakom, spikade!


Ignorera att dumma piloten inte visade han plankhindret innan start där han vägrar, farbror är halvblind på vänster öga och är lite skeptisk emot vita hinder så han vågar inte riktigt hoppa, tycker att hon som sitter på borde veta bättre efter alla dessa år, skäms kvinna!

Av Susanne Jonsson - 2 april 2011 19:44

Följde med ner på Färsta och kollade på lite dressyr. Gick bra för Kramfors-ekipagen   


Sara & Jack 5:a med 63,333% i LB:3

Sandra & Mary-Jane 6:a med 63,030% i LB:3

Maria & Neron debuterade samma klass med 59,394%


Sara & Jack kom även 2:a i LA:4 med 65,122%

Frida & Soleil red även ihop fina procenten 60,488


Tog och joggade min energiska tant när jag kom hem. Blev mest kravlöst jogg, ska försöka komma iväg på seriös träning på tisdag då det känns lämpligt att börja igen efter besöket av ET. Lite missförstånd i slutet av filmen, tant trodde jag ville galoppa!


Imorrn ska jag iväg och jobba lite i travstallet samt på måndag, wiho!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länka


Ovido - Quiz & Flashcards