tantgigant

Alla inlägg den 9 april 2011

Av Susanne Jonsson - 9 april 2011 20:10

Hästen har vilat onsdag och torsdag och Sandra red henne idag åt mig. Precis vad jag behövde för att ladda om batterierna. Endast lite stel i nacken nu, ingen huvudvärk. Nu kööör vi!


Dock så har vi konstaterat att det är något som inte står rätt till i munnen på tant. Hon känns ridmässigt så otroligt fin men hon fungerade inte alls idag på 3-delat. Sandra tyckte att hon aldrig har kännts så "omöjlig", ville inte ha kontakt med bettet och blev springig och så är ju inte tant längre, från början såg hon helt OK ut men sen ville hon inte vara med längre.


Hästtandläkarn kommer inte förrän i början av maj... ska se om vi kan åka med Pernilla när hon ska verka fossingarna på Tina hos travtränare Melander, han kan det där med att raspa tänder. Åtminstone vill jag att han slänger ett getöga och känner efter och se om det är något han kan åtgärda.


För att åka och låta hon tävla den 30:e april känns ju bara som bortkastade pengar och framförallt taskig emot hästen om hon har några vassa kanter som stör.  Tar och rider på ponnyhacket framöver.


Lite bilder kan jag bjuda på ändå, hon är fortfarande lika vacker i mina ögon, älskade tant   


         


Plask, plask! Nu har vi vår i Västernorrland! Tant var glad över vattensamlingarna, hon älskar att stå och skvätta vatten!


   

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länka


Ovido - Quiz & Flashcards