tantgigant

Alla inlägg den 11 april 2011

Av Susanne Jonsson - 11 april 2011 14:26

Har gått omkring i mjukisbyxor och t-shirt i stallet alldeles nyss och hur underbart var det då!


Jobbade igår på förmiddagen fram till 12 i travstallet, 13 hästar skulle ut och få rent, spånat och fodrat och sedan skulle några in då de var på trav, inte så bra att lämna några hingstiga grabbar ute i vårtider... Vid 10 var jag redan helt slut i kroppen och kunde bara inte förstå varför! Vilar aldrig på dagarna men efter lite mat och magen när jag kom hem låg jag 45 minuter och kämpade över att inte somna.


Iväg vid 14.00 och rida hästen i sällskap av syster upp på berget med båda hästarna. En härlig skrittur trots att det småskvätte vatten från himlen. 18.00 bar det iväg och hämta hö åt ridskolan. Jag med ridskolans enaxlade Ume och så Sara & Carola med sina boogie Ume, något ton hö lär det ha blivit. In med det och sedan ut igen på ridskolan i höförrådet. Helt genomblöt av svett men ja, motion fick man!


Imorse förstod jag varför jag inte orkade med dagen igår egentligen. Verkar ha dragit på mig en lätt förkylning direkt efter att huvudvärken försvann... nacken är fortfarande stel på morgonen och idag var jag snorig och trött. Lite äcklig morgonhosta dessutom. Men stallet blev det ändå för att ta av hästarna täckena nu när det är så fantastiskt härligt väder. Kraffsade lite hår på Johan en snabbis innan han och Tina fick gå ut i hagen igen, Jollan ägnade jag lite mer tid åt och  kraffsade lite mer noga.


Stått och tagit bort en massa gegg vid utfodringen. Nu tinar det otroligt fort och det är mycket gammal skit som kommer fram underifrån. Stod nog säkert en timme och skottade gammalt hö/skit från den underliggande isen. Strödde ut lite gammalt hö som låg i häcken som de inte verkar vilja ha framför häcken. Nu var det meningen att hästarna skulle få ny bal ikväll men Johan såg så sugen ut... man är rena hulken när man vill!!! För en hösilagebal fick jag ut ALLDELES själv i halv krassligt tillstånd, HOOOOAH!


Genomsvettig och alldeles slut men det var det värt, Johan hejjade på mig sista metrarna. Tantena hade gått ner i skogen och missade våra aktiviteter så Johan stod själv och mumsade belåtet när jag åkte, höhö!


Ingen motionering av häst idag, kanske imorrn om jag är piggare. Bjuder på en bild från arkivet som jag gillar!

 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länka


Ovido - Quiz & Flashcards