tantgigant

Direktlänk till inlägg 10 maj 2011

Återbesök

Av Susanne Jonsson - 10 maj 2011 11:21

Wieee så glad jag är!


Vet. tyckte det såg jättebra ut. Hon var lika ohalt som förra måndagen när han bedövade henne  Skärde upp lite lätt under där hovbölden har kommit upp för att underlätta flödet lite, hon är knappt öm där längre dessutom och det ser riktigt fint ut. Tog bort gipset, skrapade ut och tvättade rent och där såg allt fint ut. Han tog en spruta och tryckte in koksaltlösning i själva såret för att se om det fanns en kanal mellan bölden och hålet men det fanns det inte.


Så han gipsade igen hålet igen just för att det skulle få hålla sig rent och la ett litet omslag och så skulle hon stå torrt till hovis kunde komma, 2 dagar skulle hon åtminstone gå innan hon blev skodd med omslaget. Hon skulle helst stå på box men jag gjorde faktiskt ordning halthagen för den är lika torr som boxen, om inte torrare så länge det inte regnar för tant lever rövarn i boxen och pissar som en hel elefant   Mockar 2 ggr per dag men det är lika blött å skitigt liks förbannat. Halthagen ligger intill den stora hagen de andra går i så hon har sällskap och kan se sig omkring hon också.


Så som sagt, ska fortsätta att tvätta såret minst 1 gång per dag och sedan när hovis kommer ska han ta bort gipset och lägga lite tjärbomull och sedan sko med sula så kan hon sättas igång och skrittas sen och därefter gå i större torr hage, så lycklig för min tants skull   


 

 
 
Q med ridtravare i fokus

Q med ridtravare i fokus

10 maj 2011 13:10

HÄRLIGT! =)) så glad för eran skull =D
mvh/Q

http://qodrofenia.bloggplatsen.se

Susanne Jonsson

10 maj 2011 15:02

Ja hur kul som helst :) Hon är rolig hon. Var helt uppe i as hemma i stallet och hade inte ro att stå och beta utan drog omkring mig som en vante, beta lite här och beta lite där. I finkan stod hon som ett ljus och likaså på kliniken *S* Haha snacka om att hon vet när hon ska sköta sig.

 
Q med ridtravare i fokus

Q med ridtravare i fokus

11 maj 2011 18:05

sv:Asså ?!!Haha.. xD Jag blev väldigt RÖDhårig om vi säger så.Tar nog en stund innan jag vänjer mig.Så här mycket färg i håret har jag inte haft sen jag var tonåring .
mvh/Q

http://qodrofenia.bloggplatsen.se

Susanne Jonsson

11 maj 2011 20:00

Haha då får du ha attityd som en tonåring sen på bilderna också tycker jag ;) säger det igen, LÄCKERT! ^^

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Jonsson - 17 februari 2016 22:33


Nästan, åh så nära men ändå långt borta. Det kom snö, perfekt att galoppträna i och sen kom ösregnet och plusgraderna och så helt plötsligt mer snö och kallgrader. Fin snö men med en mindre fin skare under som bara tillåter skritt, tyvärr är inte gal...

Av Susanne Jonsson - 2 februari 2016 12:11

Konstigt nog infinner sig sällan lusten att blogga längre, trots att jag förmodligen spenderar alldeles för mycket tid framför datorn.   Nåja. Det rör på sig bland hästarna här. Stårsa kom hem för 1,5 vecka sedan. Hon hade några tuffa dagar med a...

Av Susanne Jonsson - 6 januari 2016 22:42



Ibland undrar jag vad jag har gjort för ont här i livet.   Borina ska vi kolla upp för hon har inte känts helt hundra ända sedan hon kom hit, har musklat sig riktigt fint men det finns frågetecken kring den hästen fortfarande. Fått sig en genomgå...

Av Susanne Jonsson - 12 december 2015 19:55


Lite nysnö ovanpå blankisen gjorde det hela lite mer spännande. Gjorde säsongens första vurpa imorse, tack för den. Syster har kört Borina med tryckvagnen och Moniqa fick gå som handhäst bakom då jag jobbar hela helgen och hinner inte köra henne....

Av Susanne Jonsson - 10 december 2015 22:43


Mara fick en otroligt duktig hästkarl i speedcarten igår. Har varit osäker på om hon är allmänt sned, om hon har ont eller om den rackarn lurar mig med sitt galopperande då jag är så rädd om henne efter allt arbete vi lagt ner på att få henne rak. Ko...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länka


Ovido - Quiz & Flashcards