tantgigant

Alla inlägg den 12 maj 2011

Av Susanne Jonsson - 12 maj 2011 15:50

Kameran i högsta hugg! Förberedd på lite action! Från att jag slog upp första stolpen runt det blöta i beteshagen så gick gamlingarna ner direkt till stallet, de har lärt sig med åren att det ljudet betyder ny hage! Tant stod och laddade rejält i halthagen, hann inte mer än öppna grinden så älgade hon ner med bestämda steg emot stallet med mig i andra ändan grimskaftet, joggandes för att hinna med.


När vi rundade stallet med alla 3 så laddade Johan redan runt hörnet, hade huvudet högt och väntade på att bli släppt. Gick upp med Jollan så jag hade solen bakom mig så jag kunde rycka om kameran när vi släppte dom.


Jollan vände arslet åt mig och körde ner mulen i gräset. Johan och Tina joggade uppför lilla backen från grinden och Johan dök ner i gräset såklart han också och rullade. Sen hände det inget mer, de gick och mumsade gräs. Jollan var så nöjd att få vara med de andra så att den där fruktansvärda energin som hon hade tidigare var som bortblåst   Tråååååkmånsar! Men glad att de var nöjda. Åkte och hämtade en bal med hö, den sista innan betet om gräset ska växa i den här farten. Annars brukar vi släppa dom 1 juni typ. Nu lutar det åt att de får gå ut efter att de ätit upp balen, ca 10 dagar kanske. Jollan får förpassas till halthagen igen på kvällar och nätter då det är lerigt på 2 ställen där de går ofta i storhagen. Hoppas hon är lite lugnare när hon får gå tillsammans med de andra under dagarna.


Bjuder på lite bilder. Var mer action utanför hagen då Driva likt David mot Goliat, kämpade emot den dubbelt så store och tunge Atlas!


               

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länka


Ovido - Quiz & Flashcards