tantgigant

Alla inlägg den 3 maj 2011

Av Susanne Jonsson - 3 maj 2011 13:27

I ryggen...


Daniela har gått och brutit fingret så red Heike igen fast den här gången på en dressyrlektion och nog använde jag ryggmusklerna alltid, aj aj! Blir en till ridning ikväll men förmodligen på Karla.


Blev att jag jobbade någon timme i förmiddags innan jag åkte till Nordvik skolan för att kika på hoppningen där under skolmästerskapen. ISKALLT, blåsigt och det snöade mellanåt. För övrigt snöade det redan igårkväll och var bara +1 i natt. HURV!


Alla 3 djur stod inne i natt för att göra tanten sällskap. Och jag kunde konstatera imorse att sprut-helveeeeete till pencilinet är gjord för manshänder!!! Första sticket med bara kanylen inga problem alls förutom att hästen var måttligt road. MEN så fort jag släppte med min ena hand som jag kraffsade henne på halsen med började hon ruska hysteriskt på huvud/hals. Plopp så åkte nålen ut innan jag fick dit sprutan. Andra försöket samma sak, hästen står som ett ljus tills jag ska försöka få dit sprutan, lyckas men hästen ruskar så hysteriskt på sig så den åker ut igen. Tredje försöket har jag redan kanylen på sprutan men hästen är less på mitt stickande och kutar ifrån mig i boxen och plopp så åkte den ut igen. Fjärde försöket fick jag sätta fast hon och övertala lilla tant om att jag inte kan kraffsa henne på halsen samtidigt som jag försöker trycka i hon pen. med sprutan som är fylld med 35ml och därmed utsträckt i sin fulla längd. Jodå hon var spänd som en fiolsträng men hon lät mig åtminstone använda mina båda händer för att få ut innehållet i sprutan in i hästkraken. Skulle haft en hand till... eller större händer som sagt.


Frustration på hög nivå! Stackars häst...   Syster jobbar inte imorrn så då kan hon hjälpa mig åtminstone. Om jag nu inte åker med Pernilla som ska släppa ut gamlingarna så kan vi hjälpas åt. Inte glad alls blev hon att bli lämnad i stallet när de andra gick ut men är det trevligare väder imorrn går vi nog utanför stalldörren och betar lite gräs.

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länka


Ovido - Quiz & Flashcards