tantgigant

Direktlänk till inlägg 18 maj 2012

Rakbanan

Av Susanne Jonsson - 18 maj 2012 21:26

Red tanta direkt efter jobbet och fick sällskap av syster som körde Johan för vagnen. Nu "sommartid" har vi ju då mest asfalt överallt här så vi tog och skrittade, skrittade och åter skrittade vilket hästarna verkade tycka var alldeles ypperligt, jag blev rakt av förvånad över min nippertippa  


Upp på höjden kom vi och sista biten innan rakbanan så säger rockarden skraaap och bulten som håller höger däck har helt enkelt skruvats upp på något vänster och ramlat av så däcket är på trekvart. Var bara till att parkera Johan och remma av vagnen och lämna den, det var ändå humor på något vis men samtidigt otrolig tur att det skedde innan och inte i någon högre gångart än skritt, var ju tanken att Johan skulle gå några travrepor och tant i galopp efter, hade nog inte varit kul att tappa däcket då!


Tog 2 galopprepor med Jollan. Tror inte några fler skulle gå så bra för hon trodde att Johan hängde på när vi red iväg, tog en vänster galopp och hon fick rulla på i ett bra tempo, var inte ute efter någon dressyrridning när vi väl var där uppe, lite kul ska man ha också!  


När vi saktade av på andra sidan så upptäckte tanten att Johan, ve och fasa, stod kvar lååångt där borta och utövade lite skolgalopp av den högre galoppen. Fick in en höger galopp och sedan bar det av och jädrans vad hon sprang, hade bara jaktkandaret så tänkte inte ens diskutera med henne och efter halva rakan så bara vrålade hon rakt ut nästan ända vägen fram till Johan, uhuuu saknat han då   hästkraken drog knappt en suck... tror hon har lite form trots allt, i stallet kunde jag hitta en numera riktigt snygg välmusklad buklinje, det tar sig snabbt   längtar till vi flyttar till storbacken några veckor, skogen och den rejäla klätterbacken Latberget!  


Imorrn vilar hon. Söndag ska jag försöka göra nånting också, får se hur mycket tid det blir över. Jobbar hela helgen men på söndag blir det förmiddag och intag av djuren och firande av morfar som fyllt 80 år mitt på dagen.     


 

 
 
Stallbruttan

Stallbruttan

20 maj 2012 17:15

Sv. Ojoj! Kan tänka mig det - "ponnyn" såg ut att riktigt vara på alerten i inlägget med en mängd av Marias fina bilder! Det måste ha sett rätt lustigt ut i Lockne, och det är ju tur att man kan skatta åt sån't i efterhand, även om det just DÅ måste ha känts lite surt ;)

Haha! De är för roliga ibland, hästarna! ;D Det var ju en faslig tur att däcket höll så pass iaf O.O''

http://stallbruttans.blogg.se

Susanne Jonsson

20 maj 2012 19:09

Var nog mest humor då som tur var ^^

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Jonsson - 17 februari 2016 22:33


Nästan, åh så nära men ändå långt borta. Det kom snö, perfekt att galoppträna i och sen kom ösregnet och plusgraderna och så helt plötsligt mer snö och kallgrader. Fin snö men med en mindre fin skare under som bara tillåter skritt, tyvärr är inte gal...

Av Susanne Jonsson - 2 februari 2016 12:11

Konstigt nog infinner sig sällan lusten att blogga längre, trots att jag förmodligen spenderar alldeles för mycket tid framför datorn.   Nåja. Det rör på sig bland hästarna här. Stårsa kom hem för 1,5 vecka sedan. Hon hade några tuffa dagar med a...

Av Susanne Jonsson - 6 januari 2016 22:42



Ibland undrar jag vad jag har gjort för ont här i livet.   Borina ska vi kolla upp för hon har inte känts helt hundra ända sedan hon kom hit, har musklat sig riktigt fint men det finns frågetecken kring den hästen fortfarande. Fått sig en genomgå...

Av Susanne Jonsson - 12 december 2015 19:55


Lite nysnö ovanpå blankisen gjorde det hela lite mer spännande. Gjorde säsongens första vurpa imorse, tack för den. Syster har kört Borina med tryckvagnen och Moniqa fick gå som handhäst bakom då jag jobbar hela helgen och hinner inte köra henne....

Av Susanne Jonsson - 10 december 2015 22:43


Mara fick en otroligt duktig hästkarl i speedcarten igår. Har varit osäker på om hon är allmänt sned, om hon har ont eller om den rackarn lurar mig med sitt galopperande då jag är så rädd om henne efter allt arbete vi lagt ner på att få henne rak. Ko...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länka


Ovido - Quiz & Flashcards