tantgigant

Alla inlägg den 8 maj 2012

Av Susanne Jonsson - 8 maj 2012 22:30

Det är att se sin häst stå utan täcke i hagen i strålande solsken en härlig majdag efter en lång och tung vinter, jorå... så är det!  


Blir spännande att rida imorrn... tant hoppade och for i hagen när vi kom skumpandes med golfen längst vägen till stallet. Tant har börjat haft väldigt bråttom in på kvällarna sedan jag började fodra henne med helt korn som legat och gottat sig 24 timmar i varmvatten, hon hänger verkligen på grinden och jag tar mig inte fram fort nog ner till hagarna enligt henne. Och det är ICKE likt min häst som normalt tycker det är helt onödigt att gå in iöht   Tror hon gillar sitt nya foder. Utöver det går hon på lite soja, lusern och olja. Johan går också på samma giva och där är det extra renslickat efter att han började få olja, populärt!


Men det skär lite i mitt hjärta när man måste ta in djuren vid 21-tiden och det fortfarande är ljust och mysigt ute, solen höll just på att gå ner. Men snart blir det dygnet runt gående igen, längtas! 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länka


Ovido - Quiz & Flashcards