tantgigant

Direktlänk till inlägg 7 april 2011

Låg

Av Susanne Jonsson - 7 april 2011 14:24

Är väldigt låg och stressad för tillfället pga lite olika anledningar och har en envis huvudvärk som vägrar ge med sig, stel i nacken är jag också och varför vet jag inte. Känns bra så länge jag är still men ska jag resa mig upp dunkar det som fasiken i huvudet och det svartnar för ögonen även om jag tar mig upp långsamt, något tjall med blodtrycket?


Hur som haver hade jag tänkt tagit en helt stallfri dag när vädret visade sig vara katastrofalt dåligt för någon dressyrridning med Sandra men fick vackert åka dit och plocka in djuren ändå för det verkligen öste ner regn och bara +2 grader. Jollan hade sitt fleecefodrade regntäcke men gamlingarna bara ett ofodrat. Det var uppskattat att komma in kan jag lova och glad att de står inne, nu kräksnöar det nämligen riktigt blaskig blötsnö!


Tog en jättekortis på Jollan barbacka igår i sällskap av hunden uppför Oxtjärnsbacken och tillbaka så hon fick klättra ur sig lite slaggprodukter.


Sedan slutar jag aldrig förvånas över dessa hästar... hade ingenstans längre att sitta upp då höbalen nere vid stallet är borta så knatade upp till hästarnas hage och tog bort järnstången som går att lägga ner just för att få in höbalar in i hagen. La den ner i snön, vi gick över den och in i hagen, kravlade mig upp på hästen från en bal och skulle gå ut därifrån men det tog tvärstopp vid järnstången! Hon vågar inte gå över men står med hovarna alldeles intill den, bara det där lilla, lilla steget över så hade vi kommit över. Efter ett tag av lite försök till övertalning att lyfta ett framben över börjar hon försöka stampa på stången med framhoven i ren frustration   Lyckas träffa den och blir såklart "rädd", får fram henne igen och då försöker hon döda den igen men råkar få över hoven och när hon drar tillbaka benet får hon stången i karleden och drar den med sig en bra bit tills den lägger sig snett i snön, då går hon raka vägen över och fortsätter längst vägen som om inget har hänt... ja... jag vet inte ens vad jag ska säga   


Filmen från träning kommer under dagen, har inte haft någon lust att sitta vid datorn med denna huvudvärk. Ska lägga mig och vila ett tag nu.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Jonsson - 17 februari 2016 22:33


Nästan, åh så nära men ändå långt borta. Det kom snö, perfekt att galoppträna i och sen kom ösregnet och plusgraderna och så helt plötsligt mer snö och kallgrader. Fin snö men med en mindre fin skare under som bara tillåter skritt, tyvärr är inte gal...

Av Susanne Jonsson - 2 februari 2016 12:11

Konstigt nog infinner sig sällan lusten att blogga längre, trots att jag förmodligen spenderar alldeles för mycket tid framför datorn.   Nåja. Det rör på sig bland hästarna här. Stårsa kom hem för 1,5 vecka sedan. Hon hade några tuffa dagar med a...

Av Susanne Jonsson - 6 januari 2016 22:42



Ibland undrar jag vad jag har gjort för ont här i livet.   Borina ska vi kolla upp för hon har inte känts helt hundra ända sedan hon kom hit, har musklat sig riktigt fint men det finns frågetecken kring den hästen fortfarande. Fått sig en genomgå...

Av Susanne Jonsson - 12 december 2015 19:55


Lite nysnö ovanpå blankisen gjorde det hela lite mer spännande. Gjorde säsongens första vurpa imorse, tack för den. Syster har kört Borina med tryckvagnen och Moniqa fick gå som handhäst bakom då jag jobbar hela helgen och hinner inte köra henne....

Av Susanne Jonsson - 10 december 2015 22:43


Mara fick en otroligt duktig hästkarl i speedcarten igår. Har varit osäker på om hon är allmänt sned, om hon har ont eller om den rackarn lurar mig med sitt galopperande då jag är så rädd om henne efter allt arbete vi lagt ner på att få henne rak. Ko...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länka


Ovido - Quiz & Flashcards