tantgigant

Direktlänk till inlägg 30 maj 2011

Fiiiin tant!

Av Susanne Jonsson - 30 maj 2011 13:10

Tant har efter sin igångsättning fått stå några dagar och över helgen då jag har haft fullt upp med dressyrtävling och jobb.


Red hon idag mitt på dagen och hon är så underbar! Kom travandes i hagen faktiskt men det berodde nog mest på att tyckte jag skulle klia bort de små blodsugarna hon hade på sig.  


Hur som helst, har gett mig fasiken på att bara rida på det nya bettet nu framöver. Tog en tur i skogen och runt Flogstabadet (utomhusbad) och hon blev bara lite trippig vissa delar av turen annars jobbade hon riktigt trevligt och inte alls så tung i handen som hon varit vid senaste tillfällena. Red ner till grusplanen därefter och körde lite lösgörande voltarbete, flytta för skänkeln och öppnor. Lite stretig mellanåt men hon har börjat släppa efter riktigt trevligt! Travade lite i båda varven också och huuga så fin hon var! I höger ville hon tippa lite i vanlig ordning men med en uppresande innertygel och flytta hon lite för innerskänkeln så kom hon i bättra balans nästan direkt, i vänster varv var hon gudomlig! Efter 1,5 varv var jag lyrisk, tänk att så lite gör så mycket med dessa djur.  


Skrittade hem efter det och hon är lika trygg som vanligt att sitta på. Hon har sina små idéer men hon dummar sig aldrig. Gick förbi en torkvinda där det hängde lakan som fladdrade hejvilt i vinden men den tittade hon bara på men sprätte rakt upp och ner för en pinne som låg i gräset bredvid vägkanten.  Tog alla 3 hästar i näven sen och flyttade dom lite längre ner i backen på ett helt nytt bete som de aldrig gått på tidigare. Det är en fröjd att se dom gå och njuta.


Ska se om jag lyckas få med någon fotograf snart eller liknande så det blir något material nån gång. Bjuder på förra årets bild från 3:e juni. Alternativt ber jag min instruktör komma ut framöver.

 

 
 
Q med ridtravare i fokus!

Q med ridtravare i fokus!

30 maj 2011 15:02

sv:Den dimper inte ner här förens i aug troligtvis så det dröjer ett tag ;-)
Du skulle gilla om den kom i ett litet paket till dig kan jag tänka mig haha ;-D
Får du någon ordning på din pentax?
mvh/Q

http://qodrofenia.bloggplatsen.se

Susanne Jonsson

31 maj 2011 13:18

Skulle gilla det oerhört mycket ^^ Haha! Den ligger fortfarande på lagning, kanske har råd att laga den i sommar nån gång. Har lånat kompisens som har en exakt likadan som mig så vi får några bilder på våra tävlande ekipage :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Jonsson - 17 februari 2016 22:33


Nästan, åh så nära men ändå långt borta. Det kom snö, perfekt att galoppträna i och sen kom ösregnet och plusgraderna och så helt plötsligt mer snö och kallgrader. Fin snö men med en mindre fin skare under som bara tillåter skritt, tyvärr är inte gal...

Av Susanne Jonsson - 2 februari 2016 12:11

Konstigt nog infinner sig sällan lusten att blogga längre, trots att jag förmodligen spenderar alldeles för mycket tid framför datorn.   Nåja. Det rör på sig bland hästarna här. Stårsa kom hem för 1,5 vecka sedan. Hon hade några tuffa dagar med a...

Av Susanne Jonsson - 6 januari 2016 22:42



Ibland undrar jag vad jag har gjort för ont här i livet.   Borina ska vi kolla upp för hon har inte känts helt hundra ända sedan hon kom hit, har musklat sig riktigt fint men det finns frågetecken kring den hästen fortfarande. Fått sig en genomgå...

Av Susanne Jonsson - 12 december 2015 19:55


Lite nysnö ovanpå blankisen gjorde det hela lite mer spännande. Gjorde säsongens första vurpa imorse, tack för den. Syster har kört Borina med tryckvagnen och Moniqa fick gå som handhäst bakom då jag jobbar hela helgen och hinner inte köra henne....

Av Susanne Jonsson - 10 december 2015 22:43


Mara fick en otroligt duktig hästkarl i speedcarten igår. Har varit osäker på om hon är allmänt sned, om hon har ont eller om den rackarn lurar mig med sitt galopperande då jag är så rädd om henne efter allt arbete vi lagt ner på att få henne rak. Ko...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länka


Ovido - Quiz & Flashcards