tantgigant

Direktlänk till inlägg 8 maj 2011

Derbyhoppning!

Av Susanne Jonsson - 8 maj 2011 20:49

Ja nu har Johan visat upp sig för året   


Jättenöjd med farbrorn idag. Herregud vilket hopphjärta han har trots sin säregna stil. Så fort han kom in på framridningen så jazzade han runt med härliga framben och krökt nacke, han älskar verkligen att visa upp sig numera. Var kanonfin att rida fram i skritt/trav. Började skutta lite och då vaknade han verkligen till liv då han började studsa efter en galopp, vrååål från piloten! Hoppade en sväng till och fattade galopp åt andra hållet och då var det likadant igen, vrååål från piloten och en liten klash med hoppspöt för han FÅR verkligen inte fortsätta med sina små damp-studsar för han laddar liksom kanonen, då flyger jag garanterat om han får unleash hell så att säga.  


Fick räcka med 3 språng på hindrerna för jag vågade helt enkelt inte fortsätta då han blev piggare och piggare, haha. Sedan står han som vanligt och bara och tittar på de som hoppar före med världens lugn. Viftar med något framben för att det är tråkigt. Faktiskt så var jag supernervös den här gången just för att han var så otroligt pigg.


Tack och lov blir han fokuserad så han inte busade nånting på banan. Sög tag i varenda hinder och hysteriskt pigg! Vågade faktiskt inte låta honom gå i galopp för då han kan dra på rejält, syns på filmen   Det är lite korsgalopp här och där, konstig trav mellanåt men oj vad han hade lajbans!!!


Väl efter första stocken som han blängde lite på så drog han helt enkelt i full galopp längst stigen, att jag inte ramlade av i vinddraget! När vi väl kom till de andra två stockarna fokuserade han och tog ner farten lite. Idealtiden låg på 2,17 och vi red på 2,14, en aningens för fort trots att jag tog ut svängarna men det resulterade i en 3:e plats   Så härligt att han har så roligt trots att han börjar komma upp i åldern och har en sån lång travkarriär bakom sig, han känns inte alls som 20 år!


Johan han drog inte ens en suck efter att vi var klara. Han som gått på halvfart hela vintern, kanske gått ca 1 gång i veckan mellanåt. Helt underbar dag har vi haft, hästen var exemplarisk som vanligt att ha med sig på tävlingsplats. Nu är hela flocken samlad igen hemma, glada djur!


Filmen på turbo Johan, älskar hans öron   


Johan står och spanar i hagen på ridskolan.


Atlas var med


Johans blingade tävlingschabrak, var mycket snyggare på håll :)


 

Räcermodellen Johan 


Johans medryttare hade också framgångar på Zidane :) Delad 5:a med tiden 2,13


Hopp

  

 
 
Q med ridtravare i fokus

Q med ridtravare i fokus

8 maj 2011 21:34

ÅH!!! <3 härliga johan.=) och så kul han såg åt att ha..Jag hade bokstavligt talat skitit på mig om jag setat på en sån kanonkula =D haha..Jusses så han tog i xD
sv: tänkte be dig jästblogga hos mig lite längre fram.För jag har en idé *visslar oskyldigt*
mvh/Q

http://qodrofenia.bloggplatsen.se

Susanne Jonsson

9 maj 2011 08:57

Vi har varit med på 2 derbyn tidigare men den här gången var den absolut bästa för han bara ville hela tiden

 
Q med ridtravare i fokus

Q med ridtravare i fokus

9 maj 2011 11:59

men hahaha ..hur stavar jag egentligen xD Gäst menar jag givetvis *fnissar hysteriskt*
mvh/Q

http://qodrofenia.bloggplatsen.se

Susanne Jonsson

9 maj 2011 14:29

Tur jag förstod ändå ;) Du får allt avslöja nån gång på msn vad du har hittat på för fuffens :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Jonsson - 17 februari 2016 22:33


Nästan, åh så nära men ändå långt borta. Det kom snö, perfekt att galoppträna i och sen kom ösregnet och plusgraderna och så helt plötsligt mer snö och kallgrader. Fin snö men med en mindre fin skare under som bara tillåter skritt, tyvärr är inte gal...

Av Susanne Jonsson - 2 februari 2016 12:11

Konstigt nog infinner sig sällan lusten att blogga längre, trots att jag förmodligen spenderar alldeles för mycket tid framför datorn.   Nåja. Det rör på sig bland hästarna här. Stårsa kom hem för 1,5 vecka sedan. Hon hade några tuffa dagar med a...

Av Susanne Jonsson - 6 januari 2016 22:42



Ibland undrar jag vad jag har gjort för ont här i livet.   Borina ska vi kolla upp för hon har inte känts helt hundra ända sedan hon kom hit, har musklat sig riktigt fint men det finns frågetecken kring den hästen fortfarande. Fått sig en genomgå...

Av Susanne Jonsson - 12 december 2015 19:55


Lite nysnö ovanpå blankisen gjorde det hela lite mer spännande. Gjorde säsongens första vurpa imorse, tack för den. Syster har kört Borina med tryckvagnen och Moniqa fick gå som handhäst bakom då jag jobbar hela helgen och hinner inte köra henne....

Av Susanne Jonsson - 10 december 2015 22:43


Mara fick en otroligt duktig hästkarl i speedcarten igår. Har varit osäker på om hon är allmänt sned, om hon har ont eller om den rackarn lurar mig med sitt galopperande då jag är så rädd om henne efter allt arbete vi lagt ner på att få henne rak. Ko...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länka


Ovido - Quiz & Flashcards