tantgigant

Alla inlägg den 22 september 2012

Av Susanne Jonsson - 22 september 2012 19:50

Glad ja, för jag har äntligen "jobbat" med mitt stora intresse igen, länge sedan sist. Minns faktiskt inte när det var senast.


Kyligt väder men fina unghästar. Än en gång blir jag så otroligt glad att vara på såna här visningar. Det går inte ens att jämnföra dom med andra visningar av andra raser. Det är helt fantastiskt vad de är lugna, harmoniska och välhanterade dessa 1- och 2-åringar. Högtalare, en massa andra hästar, applåder och de står alldeles lugnt och snällt. Nog för att de kan buffles och vara lite yr men nä, aldrig att det är någon stressnivå eller tokigheter. Hingstar, valacker och ston i en salig blandning. Det är unghästhantering på hög nivå! Och då är det lätt att förstå varför dessa hästar är så otroligt lättsamma att ha och göra med som äldre.


Många blev ensamma i ridhuset när jag tog ut ekipagen efter bedömning för fotografering. Något väsen över det mer än lite gnäggningar? Nä.


1-årig hingst


2-årig valack, Best In Show

 


samma som ovan, körprov

 


2-årigt sto som vi har kört in   

   

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länka


Ovido - Quiz & Flashcards