tantgigant

Direktlänk till inlägg 27 november 2012

Springer ikapp mig själv

Av Susanne Jonsson - 27 november 2012 11:45

För stunden antar jag?


Jobbade halva lördagen och på söndag åkte vi till Umåker på söndagförmiddag. Kom hem runt 22-tiden igen efter att ha tagit in hästen hemmavid, tur han är såå duktig att vara ute helt själv, hellre får han vara ute sent än komma in till 4-5 varje dag, alldeles för tidigt i mitt tycke. Jobbade hela måndagen och idag har jag jobbat till 10.00 så nu hinner jag med att blogga lite fort iaf.


Blåyge gick för sladden igår. Den där turboenergin jag har förbarmat mig över verkar faktiskt vara borta då han skötte sig alldeles utmärkt både i lördags och under gårdagens körning med lokselen. Drog 4 vändor och blev rakt av lat redan efter andra, inget man gnäller över faktiskt.  Bättre att han drar på ett lugnt och harmoniskt sätt än att ha bråttom.


Vilar idag. Ridning i skogen imorgon i sällskap av Amanda och Perssan   Har fyndat lite på nätet, nästan helt nya knäkappor för 160 kr (tradera), ett slowfeednät för 170 kr (tradera), svansgaffel för 56 kr (tradera, herrn slänger gärna med svansen uppåt när han tycker det är jobbigt för den tunga vagnen) och en nyrenoverad fräsch speedcart för 1000 kr! (facebook)


Jag älskar internetshopping!!!   

 
 
Qodrofenia Ord & inga visor!

Qodrofenia Ord & inga visor!

27 november 2012 12:15

sv: Norrländska det är grejer det^^ själv låter jag inte klok.Tänk dig en stressad Gunde Swan =S hahahaha..
mvh/Q

http://qodrofenia.bloggplatsen.se

Susanne Jonsson

27 november 2012 13:41

Hahahaha! Klockren beskrivelse, det kunde man direkt tänka sig :P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Jonsson - 17 februari 2016 22:33


Nästan, åh så nära men ändå långt borta. Det kom snö, perfekt att galoppträna i och sen kom ösregnet och plusgraderna och så helt plötsligt mer snö och kallgrader. Fin snö men med en mindre fin skare under som bara tillåter skritt, tyvärr är inte gal...

Av Susanne Jonsson - 2 februari 2016 12:11

Konstigt nog infinner sig sällan lusten att blogga längre, trots att jag förmodligen spenderar alldeles för mycket tid framför datorn.   Nåja. Det rör på sig bland hästarna här. Stårsa kom hem för 1,5 vecka sedan. Hon hade några tuffa dagar med a...

Av Susanne Jonsson - 6 januari 2016 22:42



Ibland undrar jag vad jag har gjort för ont här i livet.   Borina ska vi kolla upp för hon har inte känts helt hundra ända sedan hon kom hit, har musklat sig riktigt fint men det finns frågetecken kring den hästen fortfarande. Fått sig en genomgå...

Av Susanne Jonsson - 12 december 2015 19:55


Lite nysnö ovanpå blankisen gjorde det hela lite mer spännande. Gjorde säsongens första vurpa imorse, tack för den. Syster har kört Borina med tryckvagnen och Moniqa fick gå som handhäst bakom då jag jobbar hela helgen och hinner inte köra henne....

Av Susanne Jonsson - 10 december 2015 22:43


Mara fick en otroligt duktig hästkarl i speedcarten igår. Har varit osäker på om hon är allmänt sned, om hon har ont eller om den rackarn lurar mig med sitt galopperande då jag är så rädd om henne efter allt arbete vi lagt ner på att få henne rak. Ko...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14
15
16 17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länka


Ovido - Quiz & Flashcards