tantgigant

Alla inlägg den 7 november 2012

Av Susanne Jonsson - 7 november 2012 18:23

Ledig dag = sovmorgon. Nä... för krambogruppen (antar jag att det är) hade fått uppgift att fälla träd och gallra den lilla stump skog med motorsåg som finns här alldeles intill hyreshuset följt av höga KNAAAAAAAAAAAAK och kort därefter körde de igång flismaskinen. Sissådär strax innan kl 8. Jaja, fick sova 2,5 timme mer, fast gick och la mig 2 timmar senare än jag brukar, huuum.  Nåja, söndag får jag sova åtminstone och då bör ingen annan vara vaken heller.


Hade tänkt mig en skogstur idag på lillen men det blåste storm kan jag lova och då sätter jag mig inte upp på något busig herre så han fick gå för sladden. Var och fotade "nykomlingarna" på ridskolan som ska ut på hemsidan och sedan följde Daniela med och hjälpte mig att spänna för lilleman. Även om vinden hade mojnat emot 3-tiden så var han fortfarande full med energi så det var en aningens spännande mellan varven. Backen var nämligen frusen så det lät något så alldeles förskräckligt så först tassade han mest på tårna och var superpigg och gjorde ett megaskutt när vi körde över en sån där frusen pöl med bara supertunn is så det frasade till rejält. Gick 2 vändor och i slutet av den andra så frasade det till igen så han stod och galopperade på stället ett tag med stjärten långt inunder sig, pust och stön alldeles för mycket energi!!! 4 vändor totalt och hästen var inte ens lite flåsig eller svettig, hrm... jag däremot var duktigt svettig efter att ha sprungit efter den där. Sista vändan började energin mattas av lite åtminstone så han kunde gå på lite slaka tömmar. Nöjd blev han iaf så okej då. Så trist nu när det är stenhårt i backen utan snö, träningsmöjligheterna minimeras.


Blev däremot sur när han var tvungen att gå ut igen. Tänker du icke låta han stå inne från kl 16.00 efter ett sånt "lätt" arbetspass, det kan han glömma   finns hö ute i hagen så han klarar sig tills syster ska ta in gammelhästarna.


Det var en som frågade efter vart jag har köpt reflextäcket jag har till Jollan, dom finns hos Nischhäst där vi även köpte de 100g fodrade regntäckena som vi är otroligt nöjda med och bra priser!  Reflextäcket var jag också nöjd med, mysigt och bra passform.


http://www.nischhast.se/hasttacken.aspx


Blir lite full i skratt. Jag och syster har nämligen EXAKT samma åsikter hur ett bra täcke ska ligga och fetdissar täcken som ger det minsta skav på bogarna eller glider för långt bak på manken så det blir i princip bara täcken med halvhals. Blåyge däremot är mycket lättare att sätta på äldre täcken då han har mindre manke och inte lika stora bogar. Tanken är då lön inkommer att jag ska köpa ett likadant 100g täcke åt honom som våra gamlingar fick nu i höst.


En vanlig syn hos oss, samma modell och samma färg om det inte finns andra att välja mellan. De har även varsitt blårutigt 250g övergångstäcke också.   

 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14
15
16 17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länka


Ovido - Quiz & Flashcards