tantgigant

Alla inlägg den 21 november 2012

Av Susanne Jonsson - 21 november 2012 13:23

Men vad gör det!


Upp 06.00 för att släppa ut alla djur. Fixade ordning åt Blåyge och sedan hem och käka frukost. 10.15 hade jag tid hos frisören och 11.00 var man i stallet igen för en ridtur med Maria på gamlingarna. Jollan invigde sitt BoT-stalltäcke i natt och jag hoppas verkligen inte att jag inbillade mig att hon var betydligt fräshare och rörligare än normalt när vi red iväg. Stora luftiga steg med spetsade öron iväg från stallet, jättekul!   Det är lite roligare att rida igen nu när jag har kommit över den där gränsen att hon faktiskt inte mår dåligt när jag motionerar henne, hon mår bra av att röra sig så vi fortsätter med att motionera någon enstaka gång i veckan framöver för att hon ska hålla sig i hyffsad form, tiden räcker tyvärr inte till så mycket mer än så men hon verkar mycket nöjd med livet ändå, även om hon har blivit TJOCK för förstsa gången någonsin, på riktigt.   Eller ja tjock och tjock, hon har väl för första gången fått en rejäl buk! Fast skulle jag motionera henne ordentligt 2 veckor så är den borta igen kan jag lova.


Vi red en sväng i skogen med gamlingarna, Johan var som vanligt, sådär nöjd med att gå bakom och filosofera och tant var pigg, mycket pigg! Lycklig blev hon när hon fick göra några övergångar till trav, lättroad tant.  



Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14
15
16 17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länka


Ovido - Quiz & Flashcards