tantgigant

Alla inlägg den 10 november 2012

Av Susanne Jonsson - 10 november 2012 13:39

Tyvärr, helt utslagen. Halsfluss, feber, huvudvärk och ont i lederna. Skjut mig istället för detta! Har inte varit så här sjuk att jag blir helt oförmögen att ens komma upp ur soffan på flera år.


Vaknade med lite halsont på vänster sida igår men gick bra att jobba ändå och sedan hämtade vi hem 6 balar torrhö och när vi körde sista lasset fick jag ont i hela halsen. Sedan på kvällen var det kört med feberfrossa och lyckades knappt få i mig något ätbart. Knappt någon sömn pga feber, halsont och orolighet. Sedan snodde min sambo mitt täcke där mitt i natten nån gång, haha gick så fort så jag hann inte reagera, lyckades få tillbaka det åtminstone efter lite övertalning.  


Faktiskt har jag lyckats göra mycket trots att jag har varit sjuk på diverse sätt de senaste månaderna men nu är det totalstopp. Lyckades peta i mig kräm & mjölk alldeles nyss och känner mig 10 ggr piggare så man åtminstone kan sitta upprätt    Surt som fasiken dock eftersom jag hade tänkt göra massor av roligheter den här helgen då jag var helt ledig. Uteritt med syster och de andra i stallet med gamlingarna, körtur med Blåyge både lördag och söndag. Men nä... djuren får helt enkelt vila tills jag är lite bättre. Kommer nog inte ens kunna ta mig genom en arbetsdag på måndag som det ser ut i nuläget.


Jäkla otyg... dessutom jobbar sambon 14.00 - 22.00 idag och 06.00 - 18.00 imorgon, mummel mummel vrång!   får roa mig med att kolla på gamla filmer på djuren, det är alltid skoj!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14
15
16 17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länka


Ovido - Quiz & Flashcards