tantgigant

Alla inlägg den 28 november 2012

Av Susanne Jonsson - 28 november 2012 22:21

Skulle ha ridit ut men tog och provade att tömköra honom istället på stallplan.


Syster var med men idag tog vi och övade själv på att gå ut från stallet och stå still medan jag stängde dörrarna så syster öppnade helt så jag kunde tömköra ut honom, han stod som ett ljus medan jag stängde dörrarna bakom honom!   


Tyvärr är stallplanen lite dåligt formad för att få ut något bra av det hela men vi tömkörde mest bara för sakens skull men sur blev han allt mellanåt när han tyckte han skulle få gå dit han ville. Han skulle nog vara fantastiskt rolig att tömköra på längre tömmar när han är mer skolad för vilken energi han hade. Han hade lite svårt att kombinera stödet från min hand och min drivning när han ville tappa bjudningen så han bjöd på en fantastiskt energisk tramp med lätt framdel då han inte vräkte sig framåt utan gick uppåt istället, så söt! Men vi skrittade väl runt där max 15 minuter men det är lite väl trångt.


Önskade att jag hade lite närmare till paddocken då jag inte är så sugen att ränna fram och åter där så mycket som jag önskar att jag kunde... Skulle gärna haft en paddock utanför stallet som man kan nöta lite såna där påhitt i, tror han skulle må bra av det då han förmodligen skulle slappna av lättare än när jag rider.


Nu får han nog vila torsdag-fredag. Imorgon ska jag jobba först och sedan fixa klart hans nya hage och sedan kommer hovslagaren runt 18.00 för att sko gamlingarna och sedan honom. Fredag blir det jobb hela dagen. Hela helgen är fri så vi kör nog en längre sväng på lördag.


Dom gamla djuren då? Jo dom får man locka för fullt för att de ens ska vilja gå in i stallet, inte alls intresserade utan de vill bo ute i sin hage, riktiga hästar det där!   kraftfoder och morötter i krubban lockar inte ett dugg...


Lite snö har vi faktiskt fått! Så otroligt skönt och ljust det blev på en gång, helt underbart! Hittade en gammal rolig bild från 28:e januari 2010 då jag lånade Tina som ville ut en sväng och ja... det hade kommit en HEL del snö under natten! Hunden spårade envist första kilometern sedan höll hon sig gladerligen bakom hästen, hon hade ju som snö upp över magen och då kan inte ens en vältränad fågelhund hålla energin uppe   

 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14
15
16 17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länka


Ovido - Quiz & Flashcards