tantgigant

Alla inlägg den 24 februari 2011

Av Susanne Jonsson - 24 februari 2011 14:48

Jag blev lite fundersam idag. Det var samma lite smått griniga tant men när vi väl kom iväg på turen så började jag fundera.


Först mötte vi en i samma backe som var ute och gick med ett varmblod för hand. Min sneglade lite bakom sig men sen var det inte mer med det. Några sekunder senare kommer en karl med sin kallblodstravare nerifrån och joggar om oss och försvinner längst vägen och min gick där på halvlånga tyglar och bara kollade nyfiket vart dom ska... tilläggas är att hon är mer eller mindre besatt av att gå med nosen i vagnen när jag rider bakom syrran/Johan.


Stod blick still när vi skulle över vägen när det kom en timmerlastbil i full rulle så jag trodde jag skulle blåsa av hästen. Hon vickade knappt på öronen, ut längst vägen där de tyvärr hade hunnit skrapa vägen   det var PERFEKT underlag för att rida/köra långt tidigare men nu mest bara asfalt... suck.


Hade tänkt tagit en längre tur och tränat på allt möjligt men fick ta slakteri-vägen istället och så fort man vänder in där blir hon så roligt taggad! När vi väl kom in på skogsvägen visste tant vad jag hade i tankarna och idag satt jag löst! För tant var redigt pigg och luftade några riktigt ordentliga språng i fattningen innan hon rullade på i en klockren v.galopp Nu börjar det bli riktigt kul att galoppera ute!


När det var dags att fatta höger så fick hon mig ur balans helt med ett jätteluftsprång med tillhörande huvudrusk och trassel med benen innan hon tog galoppen. Lite flack och pigg men hon tog den åtminstone. Resterande av vägen hem var hon riktigt trevlig, lite på tårna men inget stress. Kunde lägga ner hon sista biten hem i traven. Hon blev knappt svettig idag, bara lite där sadeln hade legat   Det är skönt för hon har haft så otroligt lätt att bli riktigt svettig när hon är så spänd/stressad.


Dagen till ära var det lagom kallt och strååååålande solsken! Man känner verkligen hur man fylls med ny energi och att hästarna gör mig på så bra humör nu för tiden gör det bara bättre. Jollan känns ju liksom som en ganska normal ridhäst vilket är mycket, mycket trevligt. Toktanta   


Bjuder på en härlig vårbild från 14:e april 2009, på min syster, Johan och Jollan när vi var ute på promenad. Vårkänslor? JO DÅ!

  

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länka


Ovido - Quiz & Flashcards