tantgigant

Alla inlägg den 7 februari 2011

Av Susanne Jonsson - 7 februari 2011 13:47

Tänker inte ens motivera varför jag älskar den här bilden... det säger sig själv. Johan Briljant   


  

Av Susanne Jonsson - 7 februari 2011 11:36

Herregud vad skönt det är att vara ledig! Jo jag får säga att jag hade velat jobbat också men nu är jag ju egentligen arbetslös som fått jobba väldigt mycket. Helt utvilad och känner en ordentlig ro i själen.


Och vad gör man då?! JO rider pållan!  


Red en sväng längst vägen emot Högsta på pelham-bettet med riktigt delta den här gången. Nu börjar det mesta falla på plats och hon lyssnade på allt faktiskt, fina övergångar både till skritt och trav utan att tjorva till skritt, hon tycker som annars att man ska trava hela tiden   Lite på tårna men hon hade samma glada energi som piloten! Tror hon rakt av blev lite förvånad när jag bad henne om en vänster galopp, har inte galopperat ute på evigheter utan bara vid dressyrarbete då jag har tyckt att hon inte lyssnat bra. Hon försökte vräka sig iväg i fattningen men nej nej, här ska vi fatta fint och lugnt och så blev det till slut och vilken trevlig galopp sedan, t.om i nedförsbacke. En kort bra galopp, vände hemåt och lite travövergångar innan vi tog en högergalopp som hon också tog bra. Dock var den i hennes favoritbacke så när jag tog en förhållning började hon göra luftsprång och vips så hade hon råkat bytt till vänster galopp i all hast innan det blev korsgalopp  avsaktning och en galopp till, fiiiina tanten även om hon ville springa fortare än matte. Traven sista backen hem var hon verkligen fin!


Nu ligger hon verkligen på plussidan om man säger så! Dressyrträning imorrn   


Bjuder på en gammal galoppbild från någon sommar

  

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länka


Ovido - Quiz & Flashcards