tantgigant

Alla inlägg den 19 februari 2011

Av Susanne Jonsson - 19 februari 2011 21:09

Bilden får först tala för sig själv lite... ja varför ska man pyssla med så stora djur ibland??

  


Och hur dom kan ställa till det! Ibland ska man ha lite tur också. Var -30 ute på Dannero travbana och normalt får ponnyerna kombinerad frukost/lunch direkt på morgonen. Tyckte de väl kunde få extra hö över lunchen då det var så sabla kallt och deras hage ligger bakom alla träningsstall + en hel drös till med hagar. Märker inget annorlunda förrän jag ska fodra sista av 3 hagar vi har då jag slänger ett öga på 2 varmblodshingstar. Det såg ju som tokigt ut och jodå där hängde en 4-åring ÖVER staketet! Till råga på allt hade han lyckats kila in h.bakben över mellanstången så han hängde med nästan hela sin vikt på övre stången, stackarn! Ett tag fick han även v.bakben över den understa så han hängde helt fritt och då hörde man hur ansträngt det blev att andas. Ont hade han också då han såklart hängde på skapet, lite tur hade han ändå att pungen klarade sig.


Travare är fantastiska, vet inte hur länge han hade hängt där men han var riktigt lugn, kunde knäppa lös täcket från bakbenen. Ringde tränaren som var hemma på lunch och sedan drog det igång. Ingen el finns det att tillgå så blev bågfil och såga loss han, den övre och mellersta järnstången. Lite skrapsår på insidan av ena låret men annars var han nog mest lite spak.


Det läskigt är att vem vet hur länge han hade kunnat fått hängt där om jag inte bestämt mig för att fodra extra?


Bjuder på 2 bilder från gårdagens ridning. Ca -20 grader och strålande sol och en kalasfin pålle! Kan inte bli bättre =)

  


Och så den simpla barbackagjorden, hehe. Men Jollan verkar gilla den då hon rör sig jättetrevlig i den och den hjälper mig att hålla balansen då jag har ett litet lätt stöd under fötterna.

  

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länka


Ovido - Quiz & Flashcards