tantgigant

Direktlänk till inlägg 31 mars 2011

Wintec Isabell Werth

Av Susanne Jonsson - 31 mars 2011 21:02

Fick hem sadeln idag och kunde såklart inte låta bli att provrida nerför backen och hem igen.  Tant är så otroligt trevlig så jag bara ler när jag rider! Hann med en hel del skänkelvikningar och öppnor och det gick som på rinnande vatten i trevlig skritt. Vände hemåt och travade, kom på mig själv ganska snart att jag hamnade direkt i hennes tempo i min lättridning så tänkte på det Lotta sa och jajjemen det svarade hon på direkt! Blev kvar längre i sadeln och tant vilade mer på stegen och behöll sina bakben inunder sig längre än normalt. Mattes duktiga tant. 


Tog en promenad till stallet i förmiddags och tog av dom täckena. Hade underbart soligt väder så de njöt duktigt. Stod ca 1 timme utanför stallet och kraffsade på tant vilket var mycket uppskattat. Hon talade om ganska snabbt när jag tog för lång tid på med svansen... stamp med frambenet bestämt några gånger så jag tog ryktstenen och fortsatte på andra sidan som inte var genomgånget med stenen och då blev hon genast nöjd.  Passade på att städa upp i stallet då det såg rakt av förjävligt ut. Ordning och reda igen, skönt!


Till sadeln då, ja i mina amatör-ögon låg den bra! Hade varit kanon om det var en 18 tum i sätet men målsättningen är ju att jag helst ska gå ner några kilon, hade jag tänkt. Kändes lite ovant såklart, får se framöver när jag har ridigt in mig lite i den. Tant kändes nöjd, rörde sig trevligt. Får se om vi kommer iväg på ridskolan på tisdag så jag kan testa den mer.


Sadeln efter ridning, ignorera min tuffsiga/håriga dam som hade rullat sig i snön

  


Framifrån efter ridning

 


Stövig som få är hon när hon fäller, men då såg man åtminstone hur sadeln hade legat!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Jonsson - 17 februari 2016 22:33


Nästan, åh så nära men ändå långt borta. Det kom snö, perfekt att galoppträna i och sen kom ösregnet och plusgraderna och så helt plötsligt mer snö och kallgrader. Fin snö men med en mindre fin skare under som bara tillåter skritt, tyvärr är inte gal...

Av Susanne Jonsson - 2 februari 2016 12:11

Konstigt nog infinner sig sällan lusten att blogga längre, trots att jag förmodligen spenderar alldeles för mycket tid framför datorn.   Nåja. Det rör på sig bland hästarna här. Stårsa kom hem för 1,5 vecka sedan. Hon hade några tuffa dagar med a...

Av Susanne Jonsson - 6 januari 2016 22:42



Ibland undrar jag vad jag har gjort för ont här i livet.   Borina ska vi kolla upp för hon har inte känts helt hundra ända sedan hon kom hit, har musklat sig riktigt fint men det finns frågetecken kring den hästen fortfarande. Fått sig en genomgå...

Av Susanne Jonsson - 12 december 2015 19:55


Lite nysnö ovanpå blankisen gjorde det hela lite mer spännande. Gjorde säsongens första vurpa imorse, tack för den. Syster har kört Borina med tryckvagnen och Moniqa fick gå som handhäst bakom då jag jobbar hela helgen och hinner inte köra henne....

Av Susanne Jonsson - 10 december 2015 22:43


Mara fick en otroligt duktig hästkarl i speedcarten igår. Har varit osäker på om hon är allmänt sned, om hon har ont eller om den rackarn lurar mig med sitt galopperande då jag är så rädd om henne efter allt arbete vi lagt ner på att få henne rak. Ko...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länka


Ovido - Quiz & Flashcards