tantgigant

Alla inlägg den 22 mars 2011

Av Susanne Jonsson - 22 mars 2011 19:44

Blev att jag fick jobba idag så tant fick vila, imorrn kör vi ett pass! Tänkte låna barbackagjorden och köra lite lösgörande enkel dressyr, kan vara välbehövligt och renodla lite hjälper.


Red ridskolehäst på dressyrlektionen idag, red ett stort polskt varmblod som jag ridigt lite tidigare och använde min egna Olympic, ååh vad jag älskar den sadeln! TYVÄRR har ju då tant bestämt sig för att ändra sig så jag verkligen inte får någon balans i den längre på henne. Den här polacken rör sig inte lika mycket och satt som ett smäck och kom verkligen ner i sadeln, lyssnade man noga kunde man höra min ljumskar kvida av smärta, stretching på hög nivå!


Hur som haver... jag söker då något nytt, inte allt för ruskigt dyrt men djupt säte och bra stöd för skänklarna. Min Olympic är bara "medeldjup" som jag antar är normalt för en dressyrsadel och jag har alltid känt att jag tappar sitsen så lätt på Jollan då hon rör sig så förbenat. Sadeln ska även passa långa ryttare då jag är 177 cm lång med kraftigare ben, alltså inga såna där långa härliga dressyrben som man helst ska ha... icke sa nicke, tyvärr.  


Har ett bra pris på en Wintec Isabell Werth men jag klurar om den blir för svängd? Jag gillar verkligen tanken att ha en sadel som jag kan bredda OM hon tänker ändra om sig mer. Jag tror hon fortfarande ligger mellan normal/vid och vid men har ändrat sig på något annat sätt. Jisses vad jag svamlar nu men jaja, ni förstår säkert.  


Bidrar med lite bilder så kanske någon kan hjälpa en vilsen själv. Det var därför jag ville haffa dig  Kruxet är ju som så att säljaren inte vill skicka sadeln för provning utan köp... men priset är bra och tror jag inte kan hitta en billigare på marknaden. Jo den jag hade på lur först men den var ju såld då, mummel mummel gruff gruff   

 

Sadeln hon har i dagsläget. Jag kan egentligen inte hitta något större "fel" på varför sadeln inte ligger optimalt längre. Det är inte Jollans rygg den ligger på bilden utan på Tinas.

 


Wintec Isabell Werth, för svängd?

 


Jollans ryggprofil. Bilden längst till vänster är äldst. Bilden i mitten är tagen juli 2010 och bilden längst till höger tog jag igår på min håriga brutta.

     


Barbackagjord

 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länka


Ovido - Quiz & Flashcards