tantgigant

Alla inlägg den 26 mars 2011

Av Susanne Jonsson - 26 mars 2011 14:48

Jag har börjat peppa mig själv väldigt mycket dagen innan träning - ut med negativa tankar och in med positiva! Nu börjar peppandet trots att det är så pass länge kvar, haha. Först ska det upp väldigt tidigt och åka ut till våra djur och släppa ut, sedan Dannero och skicka ut ponnyerna i hagen + göras rent i stallet och lagom till 07.00 ska man vara i nästa stall och släppa ut 14 hästar och göra rent. Planen är då att åka hemåt Kramfors runt 12-tiden senast så man hinner åka hem och äta i lugn och ro. Tack och lov hjälper min syster till   


13.45 ska jag träna, transporten hämtar jag ikväll innan hästarna får komma in och natta. De har fått stå inne i helgen då de väldigt ogärna har gått ut i hagen efter att de har fått kraftfoder. Johan hade legat och sovit i natt. Inte kul med blåsten, de kan väl inte slappna av många minuter när det har stormat så förbaskat. För när våra vilddjur vill vara kvar inne, ja då är de trötta i lilla knoppen!


Körde Jollan en sväng på rakt bett och hon var på riktigt titt-humör! En riktig liten piggelin dessutom men lugn hela turen. Såg väldigt nöjd ut när vi kom hem igen. Mattes stora pärla   


Hittade en mysig bild från sommaren 2005. Vi red säkert en 5 km för att ta oss till naturbruksgymnasiet vi gick på för att rida lite på deras marker. Hoppade lite hinder på uteplanen och rejsade sedan över ett stort bete som stod tomt innan vi tog en skrittur runt en så kallad rakbana som inte finns kvar där längre då de inte har några travhästar alls längre som de hade på den tiden. Ett ställe som har massor av potential, har alltid önskat att de kunde göra en ridslinga runt alla gigantiska beten och sätta upp lite terränghinder men icke... synd! Det är något jag verkligen saknar, terränghinder på bra marker. Närmaste är väl typ Näset - Måste nog vara närmare 20 mil härifrån. Ridskolan har 2 stockar åtminstone, bättre än ingenting. Johan älskar att hoppa i naturen! Han har ingen vidare hoppstil men tigerhjärta har han!


Längst till höger - jag & Johan. I mitten är det Pernilla & Tina och längst till vänster är det Lina med sin Micloz Candid som hon ägde då. Triss i travare med andra ord!   

 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länka


Ovido - Quiz & Flashcards