tantgigant

Alla inlägg den 19 mars 2011

Av Susanne Jonsson - 19 mars 2011 17:58

Jag blev rakt av förbannad när jag såg detta:

http://www.ridtravare.com/aktuellt/ridtravare-inte-fint-nog-for-stromsholmstavlingarna


Vilket jäkla trams!!!   

 

Nej rasen är inte avlad för ridning egentligen men är detta en anledning att föreningen ska frysas ute för att de i ledningen tycker att man inte ska rida travare??


Vad de ska gråta blod när det finns travare som klår deras "ridhästar" på tävlingarna runt om i landet, när det faktiskt kommer en ras som är avlad för påskjut och trav som kan skolas om av duktiga ryttare som rakt av vinner uppe i 1,30 hoppning/LA dressyr. Jag är så sjukt imponerad av de som lyckas ta sina hästar till den nivån. I framtiden hoppas jag att jag kan bidra med ett inlägg med filmer/bilder på framgångsrika travare.

Av Susanne Jonsson - 19 mars 2011 17:14

Ja minneskortet gav ju då upp för ett tag sedan... har skickat iväg min älskade systemkamera till doktorn så nu har jag absolut ingen kamera att fota med som är värt att fota med så att säga. Jag hoppas verkligen min Pentax går att rädda till humant pris annars blir jag extremt ledsen på ögat! Kan i nuläget inte ens filma då jag inte har något minneskort, får vackert vänta till löning.


Sadeln jag var intresserad av var tyvärr såld från företaget... jäkla skiiiit surt som fasiken! Hade kunnat tagit den på avbetalning för att köpa sadel för 4-5 tusen har jag inte möjlighet till nu. Om då inte mor min vill låna ut de pengarna tills jag har sålt min gamla. Tror jag ska fråga åtminstone   Egentligen inget jag är sugen på att göra men jag måste verkligen ha en ny dressyrsadel nu men vill samtidigt inte vara utan om jag skulle råka få bort min relativt snabbt.


Hur som haver, idag har vi haft strålande sol! Lite blåsigt men absolut inget som störde. Vi har en termometer som ligger i solen och den visade nästan +18 grader! Hoppas snön kan tina bort fort nu så planen kommer fram, så sjukt dressyrsugen hemmavid men parkeringen jag håller till på har riktigt dåligt underlag nu *suck*


Johans medryttare kunde rida idag så vi drog emot Icktjärn. Fantastiskt stabila hästar då det var fullt ös i skidbacken med musik ur högtalarna och folk som åkte uppför i liften och nerför med skidor/snowboard! De tittade inte ens på det som skulle kunna få vilken häst som helst att flippa   Hade en snowboard-åkare som gled förbi ca 2 meter ifrån oss, lugnt och försiktigt då de hade åkt på sidan av backen och stannat.


Tanken idag var att låta hästarna få ut sin energi och Jollan blev så paff när Johan rev iväg samtidigt som jag klämde in en höger galoppfattning så det blev en höger galopp av rena "förskräckelsen", haha. Hon kunde inte fatta höger sist vi var ute. Gick duktigt fort ett tag och Jollan blev faktiskt så pass trött att hon inte orkade så mycket mer i galopp, Johan däremot tyckte det var väldans dumt att sakta av till skritt igen, dumheter 


Fina pållar resten av turen. En helt underbar ridtur faktiskt men mysigt väder och snälla hästar.


Hittade för övrigt en till gammal longeringsbild på Jollan, hahaha! Tror det är förstsa longering hemma hos mig. Jättebuk!

  

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länka


Ovido - Quiz & Flashcards