tantgigant

Alla inlägg den 18 mars 2011

Av Susanne Jonsson - 18 mars 2011 19:44

Tant har vilat idag. Bjuder på 2 favoritbilder, ska visa hela serien vid senare tillfälle från dimmbilden. Under någon sommar hade vi turen att få låna en stor hölägda som låg alldeles intill våra hästars bete som låg nere vid skogen vid vårat gamla sommarstall. En vacker tjärn som betet gick ända ner till och därefter var det en hög stigning och massor av kanonfint bete, det var underbart att kunna ha de ute ända in i oktober på bete utan att de tappade hull/muskler. De var tvärtom, kanonfina!


Vi skulle bara åka och titta till hästarna men jag hade tack och lov kameran med mig för över landskapet hade en mystisk dimma lagt sig över markerna runtom tjärnen. Som sagt så ska jag bjuda på resten av bilderna någon dag, jag tror jag aldrig kommer få den här chansen igen tyvärr, då ska jag ha en otrolig tur! Sagolikt vackert... Pernilla fick agera modell på en gammal farbror som gladerligen bar henne. Hösten 2007... Jollan var konvalecent då hon fick en sparkskada på hasen i början av sommaren.


  


Den här bilden tog jag genom ett stallfönster hos min vän Veronika. 10 december 2006. Härligt frostigt! Hästen på utsidan är Tangit, ett sto som var född 1989 som tyvärr gick bort för tidigt vid en ålder av 18 år pga brutet ben i boxen. Hon avlivades 2007-03-14. Lite lustigt är att hon är född på den gården vi har hästarna på nu, t.om i samma hage de går nu. Vi vet exakt vart också, i en liten backe som går alldeles vid grinden    Min syster har haft henne på foder när hon var runt 6 år gammal tror jag, Tangit alltså.

  

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länka


Ovido - Quiz & Flashcards