tantgigant

Alla inlägg den 17 april 2014

Av Susanne Jonsson - 17 april 2014 12:35

Man sitter ofta och drömmer om att vara ekonomiskt oberoende. I mitt relativt korta liv ändå har det stundvis varit tufft pga olika anledningar, det är svårt att vilja vara kvar i sin hembyggd och jaga ifatt ett heltidsjobb. Jag har bara haft en heltidsanställning i 2 år när jag jobbade med travet sedan jag gick ur skolan 2006, sedan timvikariat och vid behov arbeten men det går ändå, ibland får man pussla och anstränga sig till det yttersta för att det ska gå ihop. Numera har jag en sambo med fast arbete och stadig inkomst, det underlättar kan man säga.


Just nu har jag ett fint arbete men inte särskilt välbetalt men så länge man trivs så går det.


Det är alltid roligt att titta på annonser... såklart ;) I mina ögon sett hittar man ofta små, små guldkorn som nog skulle fortsätta vara alldeles ypperliga tävlingshästar. Som den här; 


http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=804265


"Runar er en hedershest som søker nye utfordringer. 
Utrolig snill og god hest. Elsker å trene, men har mista piffen i løpssammenheng. 
Han har stått på samme stall de siste 7 årene og kan ha godt av et miljøskifte.

Selges som trav/hobby-hest (fantastisk kjørehest) Kun til et godt hjem!

Står i Bodø! (50 mil från Skellefteå/Boden)

Tot. 98- 20- 9- 12- 24 (8)25,5K - (7)26,6aK Kr. 473.805, http://www.travsport.no/Andre-elementer/Sok-etter-hestkusklop/Sok-etter-hest/?search=Runar"

 

Här har vi en rutinerad tävlingshäst som verkar vara otroligt snäll, lite till åldern men icke att glömma att kallbloden tävlar ofta utan problem ända till 15 års ålder. Se på eliten vi har idag, det är rutinerade hästar som ofta är över 10 års ålder. Som t.ex Hallsta Lotus och Stamping som båda är född 2000 och tävlar i toppen med segrar. Återgå till hästen i annonsen, den har gått fina tider och som sagt, miljöbyte får många hästar att tända till och har man en annorlunda träning än vad hästen har gått med tidigare kan man få en riktig raket med några månaders träning. Ser dessutom väldigt trevlig ut att köra med tanke på tävlingsutrustningen, milt bett och utan checkpinne.

 

Ett till exempel: http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=804563

 

Helt ok tider, fina placeringar trots galopp i varenda start. Eventuellt ett tränarbyte och annan träning kan få den här att börja fungera och rekordsänka.

 

Sånt här kan man sitta och roa sig med länge och väl. Lite för länge för min del, ska ta och ha mig in i duschen och äta nånting lite hastigt, åka på jobb om 1 timme! :)

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länka


Ovido - Quiz & Flashcards