tantgigant

Alla inlägg den 12 juli 2013

Av Susanne Jonsson - 12 juli 2013 21:59

Blåyge har inte rymt på flera dagar, *peppar peppar* har stor respekt för tråden faktiskt. Går i beteshagen förmiddagar och kvällar, nu har det varit väldigt blåsigt de senaste 3 dagarna så då har dom gått där mer eller mindre hela dagarna utan problem (förutom sur Blåyge).


Idag har det varit stekande hett så sambon släppte upp dom på gården på förmiddagen då jag släppte ut dom vid 6 på morgonen. Varit här uppe hela dagen pga bromsarna och så var vi iväg och tränade på Dannero så i natt provar jag att ha dom där nere, jobbar till 16.00 imorgon och sambon kommer sova till 13-14 tiden då han jobbar natt, får dom gå upp på gårn när jag åker på jobbet på morgonen, just nu ser dom väldigt nöjda ut.


Blåyge har varit så lugn och behändig överlag sedan vi kom igång med träningen igen. Ett steg längre på framgångsskalan.


Syster kom över och så lastade vi herrn för att åka till banan och jogga lite. Han stod som ett ljus, lite förvånad faktiskt efter hur förra försöken gick med en smått tokig häst i transporten. På banan var det spännande som vanligt, står och spanar helt stilla på gången. 


Är lite spänd tycker jag när man värmer, ligger inte på eller nått men det märks på stegen. Men skrittade gjorde han mycket idag för första gången på banan, mycket positivt! Hur som haver, körde lite långsammare "intervaller" i den djupare sanden bredvid rakbanan. Kändes lite kantig men de 2 sista riktig smidig, gick bra att köra på lite på den sista och han kändes mycket starkare än förra gången vi tränade på samma sätt. Tog ett bakvarv på banan för att jogga av på fast underlag och jisses så fin han var! Spetsade öron och tog för sig helt klockren i traven.


Har mina aningar vad det kan vara som stör honom rent muskulärt och har fått det bekräftat dessutom, men jag vet inte riktigt hur vi ska åtgärda det ännu, vi funderar vidare! Finns en lösning men inte det enklaste, skulle vara intressant att testa åtminstone.


Film får jag ladda upp imorgon, nu måste jag hiva mig i säng. Skulle ha varit ledig i helgen men tog på mig 2 långa pass, fina pengar när det handlar om helg utanför schemalagt arbetspass, nice!


Finpojken

 


Efter träningspass, trött? Nä...

 


Alltid vaken och alert

 


Hördu jag kan stanna här ute ja

 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länka


Ovido - Quiz & Flashcards