tantgigant

Alla inlägg den 16 maj 2013

Av Susanne Jonsson - 16 maj 2013 15:52

Min kusins jänta först och sen Blåyges uppfödare och massören har vi haft på besök idag, jättetrevligt!   


Blåyge tar sig bra. Hade en liten känning på en muskel emot bröstbenet som han förmodligen har fått nu när han äntligen har börjat jobba ordentligt för tryckvagnen, tar ut stegen och arbetar på ett helt annat sätt. Sen har vi höger höft som hon nu efter 8 månader äntligen kunde komma ner till och bearbeta den ordentligt, har nämligen var lager på lager med spända muskler ovanpå men nu är vi äntligen framme!  


Imorgon bär det av till Dannero för lite intervaller, vilken fart det blir bestämmer hästarna. Kan ju tänkas att herrn känner av dagens knådning så vi tar det lugnare om han känns kantig eller liknande. Herrn fick gå ut och fortsätta njuta av det underbara vädret som det bjuds på idag, har sett att han har passat på och vilat ordentligt i 2 omgångar i hagen så han verkar trivas. Har bara sett han ligga en enda gång tidigare.


Nu ska jag snart vidare på fotojobb, oh så spännande det är så länge sedan jag gjorde något liknande! Hoppas att jag inte är allt för ringrostig.


Lena jobbar med Blåyge, här var det lite aj aj

 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länka


Ovido - Quiz & Flashcards