tantgigant

Alla inlägg den 1 maj 2013

Av Susanne Jonsson - 1 maj 2013 21:02

Eller ja jag försökte få det till en lätt motionstur.


Eventuellt kommer en av delägarna på fredag och han ville åka med i tryckvagnen så han fick gå för speedcarten idag neråt byvägen. Måste hitta åt en ny lämplig väg att köra med tryckvagnen då vägen här bakom är avstängd tills vidare, överlevde den timmerbilar och skogsmaskiner för någon vecka sedan överlever den häst och någon enstaka personbilar kan jag lova... vägen har ju liksom mer eller mindre torkat upp redan. Suck jaja inte mycket att göra åt.  Har iaf turen att jag kommer åt vägen om jag rider genom ett skogsparti från gården.


Herrn knatade på bra redan på bortvägen och hemåt var det mest bara och sitta och prata och försöka lugna honom, blev rakt av lite väl spänd för att han var så pigg, den där lätta motionsturen blev inte så lätt. Han verkar tycka att speedcarten var alla tiders! Syster tipsade om en app till mobilen som är lite mer specifik än den jag redan hade. På nervägen 3,06 km (med skritt i början från stallet och innan vi vände) på 13,18, medelhastighet 17,23 km/h och ett medeltempo 3,28 min/km.


Hemåt avverkade vi distansen på 6,45 och medelhastighet på 27,24 km/h och medeltempo 2,12 min/km.


6 km och det bara spratt i kroppen på honom när vi försökte skritta sista biten hem. Inget optimalt avslut och det märktes på honom då han vandrade fram och åter på stallgången och växlade att vila på bakbenen ofta. På med svettfilt och tog en promenad ner emot Valasjön och upp i skogen en sväng så han fick lyfta på benen ordentligt. Han var lite stum i början av avskrittningen men promenaden hjälpte. Tänker då inte ställa ut honom i hagen med antydan till att vara stum/mjölsyra i muskelaturen.


Tryckvagn på fredag om jag hittar en lämplig väg. Funderade på att ta någon galopprepa på söndag om vi inte hittar någon bra väg att klättra på istället.



Lillgrabben spanar ut emot Valasjön

 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länka


Ovido - Quiz & Flashcards