tantgigant

Alla inlägg den 9 juli 2012

Av Susanne Jonsson - 9 juli 2012 20:50

Tant godkände sadeln!   


Kom en riktig jäkla skur tidigare och det bara öste ner! Gav upp hoppet ett tag att det skulle sluta men efter ca 1,5 timme började det spricka upp lite lagom och då passade vi på och regnet höll sig borta men fram kom svinnknotten istället! Herrejävlar vad dom svärmade!   Gick inte ens borsta ordning hästen ordentligt och Ultra Shield hjälpte knappt, usch vad hemsk dom var. Tack och lov slapp vi dom så fort vi började röra på oss.


Blev bara ett kort pass på kanske 15 minuter mest för att prova sadeln, tanten kändes faktiskt riktigt bra och travade på trevligt, tacksamt att jag fick trava idag   började med lite för långa läder, sedan att min sits är som den är... ja det är väl mest som vanligt, var lite problematiskt att hänga med tanten i traven ^^


           


och så min fina ovärderliga Driva   

 

Av Susanne Jonsson - 9 juli 2012 15:15

Var allt lite orolig innan jag väl fick ta upp och klämma och känna och inspektera varenda liten centimeter, jämnfört och synat noga om den var sned eller nånting men nä, jag kan då inte med blotta ögat se något fel på sadeln jag fick hem idag. Finns inte en enda repa! Sadeln är verkligen helt ny som det skrevs i annonsen, det enda som skvallrar om att den är provad på en häst är att lädret fick en liten buktning på stropparna efter sadelgjorden, kan inte ens fatta att jag gjorde ett sånt fantastiskt fynd! Nu vill jag verkligen bara iväg och testa den och hoppas innerligt att tant godkänner den igen!   


Så nu har jag en Knights Eva Marion dressyrsadel i min ägo, helt ny och endast provad på en häst tidigare. Nypris 15,995 kr, blev min för 6500 kr! Återstår att se om jag måste köpa något annat järn till bara   Var tvungen att skratta lite för mig själv, har köpt en sadel som kostade 500 kr mindre än vad hästen gjorde. Men ska det passa får det kosta, oavsett prislappen på hästen, för mig är hon värd en miljon!


 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länka


Ovido - Quiz & Flashcards