tantgigant

Alla inlägg den 4 juli 2012

Av Susanne Jonsson - 4 juli 2012 23:00

Nu rycker det rejält i fotofingret kan jag lova! Johan får vara motivet i detta inlägg.


 


 

Av Susanne Jonsson - 4 juli 2012 15:12

Nån som har någon idé vad detta kan vara för utslag på Johan? Han har fått svullnad runt ansiktet en sommar när han stod där på träningshelg, nu fick han dessa under natten i en hage på ridskolan där han stod under natten, bara runt bakdelen. Egentligen inga svullnader heller för tog man över dom så var det mest bara pälsen som stod ut, inga förhårdnader eller ömhet. Pga kallregn stod de med ett lite tjockare täcke och dagen efter blev det varmt men ingen av dom svettades eller liknande. Det är alltså inte insektsbett. Jollan hade inga utslag.


Försvann helt efter 2 dagar


  s


Nöjda hästar och ryttare

 

Av Susanne Jonsson - 4 juli 2012 01:01

Nu har jag fått se den lilla banan Hoting och riktigt mysigt var det om än lite opraktiskt men egentligen bara på 2 punkter och det var att jag själv inte kunde få in sulkyn i utselningsboxarna hingstarna hade utan behövde be om hjälp att få den indragen medan man tog ut hästen. Överkanten var nämligen för låg för att kunna knixa in den medan hästen stod i linorna men trevligt och hjälpsamt folk fanns alltid att tillgå som tur var   och så hade jag ingen möjlighet att binda upp ena hingsten i hans box, i den andra var det glipor mellan bräderna och innerväggen så man kunde pillra in grimskaftet där och knyta men hos den ena fanns det absolut nada att fästa nått i, tur han är världens snällaste och harmoniska grabb som finns så han stod så snällt vid selning och mellan värmning/lopp   


Finaste Brago vann för övrigt sitt lopp idag på ett mycket bra sätt trots 3 omstarter som inte bekom honom alls, finaste killen, föll helt för den här hingsten från att jag såg honom i boxen första dagen. Där stod ju min drömhäst helt plötsligt en morgon - svart krallig kallblodshingst med en vit stjärn. En sån häst vill jag ha... en vacker dag och det är bara ett plus om det skulle råka vara en duktig travare på banan   


Nu är det faktiskt dag 3 av semestern helt plötsligt, kom hem för ca 1 timme sedan från travet. Njuter av en god grogg och bara mår, ljuvligt!


Dagens bild står såklart den vackraste för, några timmar gammal

 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länka


Ovido - Quiz & Flashcards