tantgigant

Alla inlägg den 6 juli 2012

Av Susanne Jonsson - 6 juli 2012 20:27

Nu har vi haft 2 dagar med riktig högsommarvärme och ljumma brisar. Igår tog dom första skörden här i norr och eftersom hästarna står kvar i Frånö blev den stora lägdan mitt i smeten slagen och balad igår och det tyckte jag var alldeles perfekt innan de flyttar hem igen. Tyvärr fick jag inte min dressyrsadel idag så tant fick ha Johans bomlösa och så lite tygstycken på benen.


Det här skulle bli ett bra dressyrpass med massor av trav så man kanske kunde få någon hyffsad ökad trav på bild men tjena! Tant var superladdad och varvade med att vägra gå framåt (!!) och galoppera, det fanns ingen gångart där mellan   Fick hon galoppera var hon jättenöjd om än pigg men jag ville faktiskt trava men icke, då blev hon skitsur och jag menar hur ofta händer det att hon ens blir tjurig   ett tag gick syster bakom och smackade som om hon vore någon lat ponnyplutt med en liten jänta på   när hon väl gick fram rullade hon över i saaakta saaakta galopp. Det var det dressyrpasset det men till slut travade hon faktiskt lite men då var det typ slut på utrymme i kameran, hej och hå toksnöre till häst   Sur blir jag på mina händer... hade redan höga händer innan jag började jobba med trav och det blev inte direkt bättre nu och när tant blir pigg försvarar jag mig med högre händer, ajja bajja!


           

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länka


Ovido - Quiz & Flashcards