tantgigant

Alla inlägg den 18 februari 2012

Av Susanne Jonsson - 18 februari 2012 20:12

Japp... då var man förkyld när man vaknade imorse, wünderbar! Bästaste syster följde med till jobbet och hann stanna när jag for förbi egna stallet då de inte var utsläppta ännu så slängde jag åt dom frukostkraften och släppte sedan ut tant och Tintin lite fort, tankten var att jag skulle rida tanten efter att vi var klar på förmiddagen ute i Grubbe. Var klar där på 2 timmar men någon ridning blev det inte, hade börjat blåst och halsen klagade redan när jag gick ut för att hämta hö inför natten.


Har verkligen varken energi eller lust att bli sjuk, speciellt inte nu när det blir arbete i 12 dagar i sträck. Blev jag som släpper ut våra egna djur imorrn men de får faktiskt stå inne lite längre för jag måste sova några timmar längre än normalt, det är vad jag lever på mellan arbetsdagarna för att ens orka med allting.


Imorrn hoppas jag verkligen på att kunna komma ut med tanten under dagen nån gång. Just nu är det lite av "snöstorm" ute såklart men ja vi hoppas på det bästa. Jag och syster brukar ta långturer på söndagarna.


Sen ska jag försöka hålla mig i det här stadiet på förkylningen. Täppt i näsan och trött, halsontet försvann nu under kvällen och kroppen är med mig faktiskt, hade ont i halsmusklerna igår/imorse men det har också försvunnit (peppar, peppar!) På torsdag ska jag träna för Mattias Jönsson, ska bli spännande då det blir första gången.


Så en långtur imorrn och tömkörning på tisdag skulle hon behöva inför torsdagen. Hon håller sig trevlig och alldeles lagom i energin med varannandags ridningen och som ET tyckte så skulle jag fortsätta med det också framöver, vi kör med samma träning på travhästarna ute i Grubbe, varannan dag så musklerna hinner med sig och hela dagen ute i hagen där emellan och under helgen. Ganska otroligt ändå att bara 3 dagar i veckan ger så mycket resultat! Det är ju ändå bland Sveriges bästa kallblodstravare där ute   


Hämtade hem lillstrumpan idag från x-et så nu ska vi dra på skoteroverallen och gå en kort sväng om hon är sugen. Stora flickan fyller hela 3 år på måndag! Tänk vad tiden går   

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länka


Ovido - Quiz & Flashcards