tantgigant

Direktlänk till inlägg 31 mars 2012

Där kom den!

Av Susanne Jonsson - 31 mars 2012 15:40

Det där bakslaget jag har väntat på hela mars och igår kom den, kraftigt snöfall, blötsnö dessutom. Sen emot natten frös det = isgata   men men, idag är det lite kyligare men solen värmer och snön är på väg bort igen.


Ett ord kan jag beskriva Jollan med just nu och det är energisk! Eftersom tjälen är på väg att gå ur så är grusvägarna lite lömska och så har vi all denna asfalt då så motioneringen är väldigt begränsad tyvärr och det märks på min lätt pigga häst! Vill absolut inte vara nere på ridskolan mer än 1 dag i veckan, blir så uttråkade. Var ute en sväng i onsdags och skrittade... eller ja skrittade, någon slags gångart var det och lyckan var totalt när hon fick galoppera den korta biten på gångvägen innan stallet, 50 meter?


Dressyr i torsdags, hade inga förväntningar alls att det skulle gå bra då det är  länge sedan vi tränade nu men ja tant var helt OK med tanke på hur pass ogenomriden hon var, tjorvade en hel del mellanåt och däremellan gick hon som en klocka. Överlag nöjd  


Vila fredag och idag var vi ute igen på en sån där tråkig tur på ca 1 timme, massor av skritt, lite trav på en väg och galopp tillbaka, ytterst spännande... nä inte alls och tant var helt knollrig på vägen hem, tränade halter istället och då blev hon ännu mer förbannad   ska se om jag kan köra hon på måndag åtminstone eller liknande där hon får trava mer. Är lite osams med min kropp för tillfället, fattar inte ens att jag red dressyr på henne i torsdags men är man envis så är man väl. Kunde inte sitta upprätt på vägen hem och tack och lov är tant så klok att hon gick så försiktigt där jag låg över halsen på henne. Tycker at jag har blivit så stark i mina ryggmuskler men ändå blir det så här, musklerna orkar inte med att hålla kroppen upprätt och det gör ONT!


Tur det går över om jag kommer i säng i tid så jag hinner sova en 8-9 timmar helst.


Fler som har vårkänslor för övrigt är Johan, han hade härjat med sin medryttare häromdagen! Det är så kul att farbror är så pigg och glad med sina 21 år   

 
 
Qodrofenia med ridtravare i fokus!

Qodrofenia med ridtravare i fokus!

1 april 2012 19:32

sv:Den salvan är kanon.Mig bekommer det ju inte så mycket att de ändrat reglerna men en del reaktioner har det blivit har jag märkt pga att de flesta vanliga linimenten har ju nu karens på 96 tim.tex arnika gel .
mvh/Q

http://qodrofenia.bloggplatsen.se

Susanne Jonsson

2 april 2012 06:20

Den är verkligen super på torra karleder på travhästarna som de kan få efter salta banor, så nu får man tänka sig för i framtiden!

Har lite svårt att förstå alla reaktioner (läst runt lite), är folk verkligen så beroende av liniment att de inte kan avstå de där 96 timmarna?

 
Stallbruttan

Stallbruttan

3 april 2012 08:55

Så låter du så lycklig - jag är bara glad att så mycket av snön smält bort igen! ;)

Inte kunde man tro att du hade ryggbesvär, så bra som det brukar se ut när du rider - hoppas det blir bättre!!

http://stallbruttans.blogg.se

Susanne Jonsson

3 april 2012 19:46

Nä inte är jag lycklig när vi får tillbaka snön när det äntligen hade börjat torkat upp i leran meeeen vi får hoppas det ger med sig snart och ger oss lite vår ^^

Har alltid haft svag rygg i hela mitt liv men det går i vågor, nu när jag jobbar i travstall blir den sliten vissa veckor beroende på hur mycket vi har att göra.

Kul att du hade blogg! Den ska jag börja följa :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Jonsson - 17 februari 2016 22:33


Nästan, åh så nära men ändå långt borta. Det kom snö, perfekt att galoppträna i och sen kom ösregnet och plusgraderna och så helt plötsligt mer snö och kallgrader. Fin snö men med en mindre fin skare under som bara tillåter skritt, tyvärr är inte gal...

Av Susanne Jonsson - 2 februari 2016 12:11

Konstigt nog infinner sig sällan lusten att blogga längre, trots att jag förmodligen spenderar alldeles för mycket tid framför datorn.   Nåja. Det rör på sig bland hästarna här. Stårsa kom hem för 1,5 vecka sedan. Hon hade några tuffa dagar med a...

Av Susanne Jonsson - 6 januari 2016 22:42



Ibland undrar jag vad jag har gjort för ont här i livet.   Borina ska vi kolla upp för hon har inte känts helt hundra ända sedan hon kom hit, har musklat sig riktigt fint men det finns frågetecken kring den hästen fortfarande. Fått sig en genomgå...

Av Susanne Jonsson - 12 december 2015 19:55


Lite nysnö ovanpå blankisen gjorde det hela lite mer spännande. Gjorde säsongens första vurpa imorse, tack för den. Syster har kört Borina med tryckvagnen och Moniqa fick gå som handhäst bakom då jag jobbar hela helgen och hinner inte köra henne....

Av Susanne Jonsson - 10 december 2015 22:43


Mara fick en otroligt duktig hästkarl i speedcarten igår. Har varit osäker på om hon är allmänt sned, om hon har ont eller om den rackarn lurar mig med sitt galopperande då jag är så rädd om henne efter allt arbete vi lagt ner på att få henne rak. Ko...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länka


Ovido - Quiz & Flashcards