tantgigant

Alla inlägg den 9 mars 2012

Av Susanne Jonsson - 9 mars 2012 19:04

Tant vilar idag, fick en ny hösilagebal i hagen, mycket uppskattat   


Kör ju gärna med varannandags motionering på henne just för hennes skull och min egna och tycker hon är mest harmonisk då. Nu skulle jag verkligen bara haft en vagn som hon fick dra! Jag är faktiskt less på att rida hon   hon är jättetrevlig men hon är ännu bättre som körhäst och älskar att få jogga långt och länge utan att någon sitter på henne, mycket mer harmoniskt. Sedan är det dessutom bättre för hennes rygg att hon får jobba utan någon på ryggen.


Må höra med chefen om han har någon gammal vagn (som jag vet att han har) som han kanske vill ge bort eller sälja för billig peng, inga kompletta vagnar utan saknar någon sits och däck men det är lätt åtgärdat. "Ny" sele har jag redan.


Bjuder på en bild på min jycke, hon har varit med husse i garaget och hjälpt till, liiiite dyngig på röven då  


   


Nu ska jag njuta av helgen! Motionering av hästen både på lördag och söndag är tanken. Eventuellt pimpling imorrn om vädret tillåter, vägrar sitta på isen om det är som det varit de senaste dagarna, lite snö/regn i luften, runt 0-an och snålblåst, hurv!

Från och med måndag jobbar jag sedan 12 dagar i sträck så man får passa på medan man är ledig iaf   

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länka


Ovido - Quiz & Flashcards